/* Error on https://www.kulcsszo.hu/wp-content/plugins/_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Ultimate_VC_Addons/assets/min-css/ultimate.min.css?ver=3.11.0 : Something went wrong: cURL error 52: Empty reply from server */

Pénzkeresés a neten: légvárépítés vagy kiaknázatlan lehetőség?

Rate this post

Lehet-e Magyarországon minimális befektetéssel sok pénzt keresni, és hogyan?
Ezt a kérdést fogom ebben a cikkben körbejárni.
A rövid válasz a kérdésre: Igen, lehet.
Nem egyszerű, de sokan megcsinálták már.
Sok tudás kell hozzá, viszon nincs szükséged semmilyen iskolai végzettségre…
Ugyanis ezt nem tanítják semmilyen iskolában.
Először nézzük meg, hogy másoknak ez hogyan sikerült…

Mindenki blogol

A titok a blogírásban rejlik.
Nyugaton, főleg Amerikában ez nagyon elterjedt. Boldog-boldogtalan belekezd.
Nők elmennek szülni, és „szabadidejükben” anya-blogot kezdenek.
Mások utazási blogot.
Olyanok is vannak, akik egy mikro-témában kezdenek blogot, mint például díszhalak, fejhallgatók.
Mivel ezen emberek nagy többsége a nulláról kezd, és fogalmuk sincs, hogyan kell ezzel eredményt elérni, több mint 90 százalékuk sikertelen lesz.

Ott van azonban az a kis százalék, amely ezen hobbiból képes a fizetéséhez valamennyi kiegészítést hozzáadni, illetve főállását ezzel kiváltani. Sőt még olyanok is vannak, akik bloggerként milliomossá váltak.
A „laptop életstílust” követők utazással töltik az életüket, és közben laptopjukról blogolnak.

Mivel én 21 éven keresztül az USA-ban éltem, alkalmam volt ebbe a témába kicsit belekontárkodni.
Megvan az az előnyöm, hogy ugyanolyan szinten beszélem az angolt, mint a magyart, így bármit el tudok olvasni…
Több fizetős tanfolyamot is elvégeztem a témában, és elmondhatom magamról, hogy elég jó rálátást szereztem arra, hogy ez hogyan működik, illetve mi a kudarc oka.

Gyors meggazdagodás nincs

Azt mindenképpen tudni kell, hogy a siker nem jön egyik napról a másikra és minden esetben kemény munka eredménye.
Általában fél év, amire Google megkedveli blogunkat, és legalább hat hónap (vagy néhány év) amire pénz is lesz belőle.
De gondoljunk bele, ha egy kezdő egyetemista bulizás mellett erre is szán valamennyi időt, vagy egy anyuka a Gyed mellett, elvileg el lehet jutni odáig, hogy tényleg lesz belőle valami.
Aggódsz amiatt, hogy nem lesz elég nyugdíjad? Kezdj el egy blogot hobbiként. Amire odakerülsz, öregségedre lesz egy kis plusz jövedelmed…

Rengeteg ismerősöm van szerte a bolygón.

Anastasia, Anastasiablogger.com, Portugáliában lakik, és a következőt mondja:
„A blogomat 2017 februárjában indítottam, és körülbelül 10 hónap múlva ott tudtam hagyni a napi munkámat, hogy teljes munkaidős bloggerré válhassak.
„Jelenleg két blogom van, összesen 250.000 oldalmegtekintéssel havonta!”
Bevétele 3.905 dollár volt 2018 júniusában, ami durván egymillió forint.
Bloggereket tanít blogolni, ezen kívül a ketogén diétával való fogyásról és „csináld magad” témáról blogol. Látogatóinak 90 százalékát a Pinterestről szerzi, ez Magyarországon egy még nem egy kihasznált forrása a látogatóknak.

Jövedelme nagyrészt a MediaVine nevű hirdetési szolgáltatásból jön, amely hasonló az Adsense-hez, ám többet fizet, és legalább 25.000 havi játogató szükséges ahhoz, hogy valakit elfogadjanak. Ezen kívül még online Pinterest tanfolyamából és partnerprogramokból szerez jövedelmet.

Az online pénzkeresés titka

Most pedig megosztom veletek a tikot, amit másfél éven keresztül kerestem…
Hogyan lehet pénzt keresni az interneten?
Sokan azt gondolnák, hogy ehhez egy jó termékre van szükség.
A titok azonban egyáltalán nem ebben rejlik.

1. Téma

Először is kell egy jó blog téma. Azt tudni kell, hogy a legjobban profitáló témák a következők:
• Pénz
• Egészség/szépség
• Emberi kapcsolatok

Általában ezeknek valami al-kategóriáját érdemes kiválasztani. És hogy lásd, hogy az emberek milyen furcsa témákból keresnek pénzt, vegyük egy másik ismerősömet. Chelsea, Kanadából, pár hete adta el blogját 50.000 dollárért.

A blog magyar neve „Szépség kegyetlenség nélkül”. Olyan szépsépápolási termékekről szól, melyeket állatkísérletek, illetve hasonló kegyetlenségek nélül fejlesztettek ki.

Látogatóinak nagy részét ő is a Pinterestről szerzi, és a blog jövedelme pedig szépsépápolási termékek eladóitól jön szponzori díjak formájában.

Az oldalamon van egy cikk, ahol 1.200 téma közül biztos találsz valamit, amely megmozgatja a fantáziádat.)

2. Vevőkör/e-mail lista építése

A második lépés nem a szuperjó termék, mint ahogy azt gondolnánk.
És nem is a több ezernyi blog-látogató.
Ehelyett fel kell építened a követőknek egy olyan hadseregét, akik istennek tartanak, és bármit elolvasnának és megvennének tőled.
Amikor ez megvan, kérdezd meg őket, hogy mi a legnagyobb problémájuk, majd hozz létre olyan termékeket, amelyek ezt megoldják.

3. Kapcsolatok, mentor

Itt rontja el a legtöbb blogger és vállalkozó.
Egyedül nem megy. Sokszor nem tudod, hogy mi miért van és meddig tart, amire eredményt látsz majd.
Amikor a dolgok nem működnek, a megoldás nem az, hogy feladod… hanem ekkor professzionális segítségre van szükséged, egy mentorra.
A kudarc egyik legfőbb oka az, hogy olyan dolgokra pazarolod az idődet, amelyek nem térülnek meg.

4. Blog-forgalom (SEO, közösségi média)

Ezt nem fogom itt túlrészletezni, de nyilvánvalóan a látogatókból jönnek majd a feliratkozók és a vevők.

5. Monetizálás

Ez eléggé ronda szó, mindössze annyit jelent, hogy milyen módon keresel pénzt a blogodból.
Nem javaslom az Adsense-et és egyébb hirdetéseket sem.
Ezekhez rengeteg látogató kell, és a legalacsonyabb bevételt hozzák.
Affiliate termékek valamivel jobb bevételt hoznak.
A szponzorok még többet
Azonban az igazi jövedelmet a saját termékek létrehozása és eladása jelenti.
Tudom, hogy ez félelmetesnek tűnik, de emiatt ne aggódj. Ezzel a prblémával ráérsz később is fogalkozni. Ha már tudsz cikkeket írni a blogodra, egy e-köny megírása nem lesz olyan nagy cucc.
Bármilyen módszert választasz, mindenképpen szükséged lesz egy eladási tölcsérre.

6. Növekedés, kihelyezés

Eddigre már megtanultad, hogy hogyan kell pénzt keresni a témádban.
Most ezt egy magasabb szintre kell vinned.
Fizess valakinek, vagy egy cégnek, hogy írjon több bejegyzést neked, hogy több látogatód legyen, bérelj egy szakembert, hogy információs terméket, tanfolyamot hozzon létre számodra.
Keress partnereket, akiknek jutalékot fizethetsz a terméked eladásáért.

Az online pénzkeresés buktatói

Az első gát: pesszimizmus

Egy évvel ezelőtt tértem vissza Magyarországra, és az elmúlt egy évet azzal töltöttem, hogy kiismerjem magamat egy gyökeresen megváltozott országban.

Pár hónappal ezelőtt ismertem rá a lehetőségre… és teljes gőzzel elkezdtem ezen dolgozni a szabadidőmben.
Beléptem néhány Facebook csoportba, és írtam arról, hogy mit akarok csinálni, azonban fogadtatásom nem volt kitörő.
Többektől megkaptam, hogy amit én akarok csinálni, arra „nincs szükség”, „már csinálják”.
Egy gimnazista ismerősömmel is beszéltem erről, és őt is heteken keresztül kellett győzködnöm, hogy ebben van lehetőség.

„Nem, Magyarországon nem érdemes ilyesmibe belekezdeni.”
„Az emberek nem használnak bankkártyát és nem vásárolnak az interneten.”
Szóval mindenki, akivel beszéltem, eléggé negatív volt.
El kell mondjam, hogy az elején én is ugyanebbe a hibába estem, az én érvem a magyar adórendszer lehetetlensége volt, amely elvárja, hogy még akkor is adót és TB-t fizess, amikor semmit nem keresel.
Amerikában ez sokkal egyszerűbb, bárki kezdhet blogot, bárki adhat számlát, csak annyit kell tennie, hogy év végén az adóbevallásába beleveszi ezt a jövedelmet, nem kell vállakozói engedélyt kiváltani.

Törd át a mentalitásod korlátait

Ez az első harc, amit meg kell vívnod.
Az első és legnagyobb ellenfeled nem a gazdasági rendszer, hanem önmagad.
Én nem politizálok… de ennyit megemlítek: Miért szidnád a kormányt, amikor ez semmit nem fog megoldani számodra. A pénz szó szerint az utcán hever, és nem veszed észre, mert túlságosan el vagy foglava mások kritizálásával, és azzal, hogy megmagyarázd, miért lehetetlen megcsinálni.
Mi lenne, ha azt az energiát amit erre fordítasz, inkább a problémák megoldására fordítanád?

Képzeljük el, hogy egy hajó viharba került, és ráadásul egy kisebb tűz is kiütött rajta.
Egy másik hajó érkezik a segítségére, átjönnek, eloltják a tüzet, megmentik a hajót.
Mindkét hajónak ugyanazok voltak a körülményei, ugyanazok az eszközök álltak a rendelkezésére.
A legénység ugyanúgy fáradt, megviselt volt, sőt, a mentőhajónak ráadásul máshonnan kellett odaérnie.
Az egyetlen különbség az emberek fejében van.

Egyszerűen arról van szó, hogy ugyanazokból a körülményekből a mentőhajó legénysége teljesen más következtetéseket vont le, mint a bajba került hajó legénysége – azt hogy meg lehet csinálni.
Én idejöttem egy másik hajóról, ránéztem a körülményekre, és azt a következtetést vontam le, hogy itt hatalmas lehetőségek vannak, többnyire kihasználatlanul, a verseny a nyugathoz képest sokkal kisebb.

Vegyük a mindennapi munkádat.

Éjszakás vagy, dolgozol egész éjszaka, majd a főnököd bejelenti, hogy az egyik kollégádnak hirtelen el kellett utaznia, és neked kell helyettesítened napközben.
Berzenkedve, de valahogy megoldod, igaz?
Nem jössz ki a fizetésedből, de valahogy megoldod…

Nincs időd?
Ezt a cikket a vonaton ülve írom a laptopomon, miközben Pest felé utazom…
Rendszeresen írok cikkeket munkába menet, és ennek a cikknek az ötlete egy futószalag mellett állva jelent meg elmémben…

A kérdés az, hogyha ezeket a dolgokat megoldod, akkor miért ne tudnál olyan dolgokat is megoldani, amelyek az életed jobbulásához vezetnek?

Egyszerűen döntsd el, hogy a saját kezedbe veszed a sorsodat, nem csak a problémákat látod meg, hanem a lehetőségeket is, és ha problémák jönnek fel akkor egyszerűen addig rágod magad rajtuk, amíg meg nem oldod őket.
Vállalkozóként ez a legfőbb feladatod: OLDD MEG! TALÁLD KI HOGYAN!

De hát „nem értek hozzá”

Ez a következő érv, ami feljön.
Bocs, de azt kell mondanom, hogy pont ebben rejlik a lehetőség.
Ugyanis más se ért hozzá… És nagy valószínűséggel nem veszik majd a fáradságot, hogy megoldják.

Ezt nevezzük belépési korlátnak.
Az, hogy majdnem mindenkinek ez a véleménye, csupán azt jelenti, hogy amikor végre rászánod magad és belekezdesz, sokkal kisebb konkurenciával kell harcolnod.
Látod a tehetéséget?

Én is a nulláról kezdtem.
Gondolod, hogy én születésem után öt perccel már ilyen cikkeket írtam?
Másfél éve én is görcsöltem pár száz szavas cikkek írásával.
Ha naponta szánsz rá egy kis időt és dolgozol a megoldáson, egy idő múlva profi leszel.

Élő példa: Hogyan kezdtem el egy blogot a nulláról
Mondok egy példát arra, hogy én hogyan törtem át a „nem értek hozzá” problémát.
Tavaly váltam el 11 év házasság után.
Már nagyon régen nem kellett nőkkel ismerkednem társkeresés céljából…
És egyszer csak itt találtam magam 46 évesen …
A dolgok teljesen megváltoztak az elmúlt húsz évben.
Felmentem különféle társkeresőkre, és majdnem megőrjített, amit ott találtam.
Miután többször pofára estem, végül briliáns ötletem támadt…
Elkezdtem használni az internet csodáját.
Amikor valamilyen kérdésem volt, a témával kapcsolatban, rákerestem a Google-ban angolul.
És elkezdtem írni a válaszokat egy dokumentumba.
„Egyáltalán mit értenek a nők azon, hogy »igazi férfi«”?
„Miért mondanak nemet a nők, amikor igent gondolnak?
„Miért nem válaszol a csaj az üzenetemre?””
Mit jelent az, hogy flörtölni, és hogyan kell? Nem voltam képes egy épkézláb leírást találni erről.
Egy szó mint száz, körülbelül négy hét után nemcsak hogy teljesen profi lettem a témában, de arra is rájöttem, hogy másnak is van hasonló problémája.

A társkeresők tele vannak férfiakkal és nőkkel, akik képtelenek párt találni. Első nekifutásra láttam, hogy több mint húsz magyar társkereső oldal van, és a legnagyobbnak havi 300.000 látogatója van.

Az érdeklődés hatalmas.
Legalább négy egyedülálló férfival lakom egy helyen, akik elmondták, hogy szerintük a magyar nőkkel abszolút nem érdemes foglalkozni, mert lenézik a férfiakat.
Van aki éveket tölt el társkeresőkön, eredménytelenül.
Hmmm.

Itt nagyon sokan nem tudják, hogy hogyan kell társat találni, sem férfiak sem nők.
Megnéztem, hogy milyen megoldás létezik a témában.
Van egy magyar nőfelszedő oldal, ami elég jó, 10 ezerbe kerül az információs csomag, és vállalnak személyes tanácsadást is, ahol kimennek a férfiakkal a „terepre” és megtanítják őket, hogy hogyan kell nőket leszólítani, valamint ismerkedési trükköket.

Elmondása szerint 30 ezer férfi vette igénybe a szolgáltatásukat.
Találtam még pár oldalt, amely még azt se írta, hogy mennyibe kerül, emailt kellett volna írni további információért, ami egy borzalmas üzleti modell.

Az egyik oldalon volt egy könyv, fizettem érte 2.000 forintot.
Nem volt rossz, de miután elolvastam, úgy éreztem, hogy ennél tízszer jobbat tudok írni.
És a webhelyek baromian rondák voltak…

Kulcszóelemzés

„Amerikában ezt sokkal könnyebb megcsinálni, mert az a lehetőségek hazája.”
„Amerikában nem olyan pesszimisták az emberek.”

Ezeket a mondatokat rengetegszer hallottam.

Csináltam egy gyors kulcsszó-elemzést, és azt találtam, hogy egyáltalán nem lenne nehéz a Google első oldalára kerülni a témában.
A piac ott van, de ezt az oldalát még nem sokan aknázzák ki.
Miből látom ezt?
Arra a szóra, hogy „társkereső”, havi 49 ezren keresnek rá.
Vegyünk egy nagyon szűk példát egy blog cikkre, a számok a havi keresettséget mutatják:

honnan tudom hogy tetszem neki: 350
honnan tudom hogy tetszem egy lánynak:90
apró jelek hogy tetszel neki:90
árulkodó jelek hogy tetszel a nőnek: 50
jelek hogy bejössz neki: 20

Ez összesen 600 keresés egy témában.
Rákeresek a Google-ban, és az első helyen álló cikk 3 bekezdésből áll…
A mások helyen álló kb. 6 bekezdésből…
A weboldalak, amelyek az első oldalon szerepelnek, abszolút nem optimalizáltak.

Egy órámba tellene az, hogy egy olyan cikket írjak, ami ezt túlszárnyalja, és idővel átvenné az első helyet.

És ez csak egy kulcsszó csoport.

Még legalább húsz hasonlót tudnék találni.

Amerikában ugyanezekre a kulcsszavakra hosszú és jól megírt cikkekkel kellene versenyeznem, erősen optimalizáltak.

És hogy nem csak kamuzok, arra itt a bizonyíték. Másfél hónapos blogom, és eddig abszolút nem promóztam sehol. Megcéloztam a „love.hu vélemények” kulcsszót, melyet havi 150-szer keresnek, és az alábbi képernyőfelvételen látható, hogy az első lap alján van.

Csábítás Google első oldal

És ez bármilyen praktika alkalmazása nélkül.

Akár tehetnénk egy kísérletet… ha minden olvasó rákeresne erre a kulcsszóra, rákattintana az eredményre, majd hagyna egy hozzászólást, Google rankbrain algoritmusa rövid úton feljebb vinné a cikket.

Ha szeretnél ilyen eredményeket elérni honlapoddal, bátran lépj kapcsolatba a Kulcsszo.hu csapatával, ők ebben nagyon profik és szolgáltatásaikkal tudnak neked segíteni.

Szeretnéd tudni, hogy ez hogyan módosul, amikor egy webhely idősebb lesz és a rajta lévő cikkek sem újak?

Az alábbi képernyőfelvétel az egyik amerikai oldalamról van, amely 1 éves. Körülbelül 8 hónapja nem írtam rá új cikket.

Google azt mondja, hogy az elmúlt hónapban 406 látogatót küldött, és ez mindössze 6 cikkre érkezett. A megcélzott kulcsszavak havi keresettsége 10-20 havonta. Azért kellett ilyen alacsony keresettségű kulcsszavakat megcéloznom, mert amerikában sokkal nagyobb a verseny a kulcsszavakra, és csak ilyeneket tudtam link-építés nélkül az első oldalra felvinni.

Nyilvánvaló, hogy ha valaki 50 cikket ír és jobban keresett kulcsszavakat céloz meg, akkor sokkal jobb eredményeket lehet elérni. Magyarországon sokkal kisebb a verseny a magasabb keresettségű kulcsszavakra, és ezért sokkal jobb eredményeket lehet elérni.

„Itt magyarországon ezt senki nem venné meg.”

Ez a másik kifogás, amit rengetegszer hallok.

Aki ezt mondja, az abszolút nem ért az eladáshoz.

Azok közül, akik a honlapodat meglátogatják, csupán 1 százalék kész arra, hogy a termékedet megvásárolja. A többit fel kell íratnod az email listádra, és eladási tölcséreden keresztül kell rávenned arra, hogy vegyen tőled valamit.

Nem tudsz írni

Erre csak egy válasz van, kezdj el írni rövidebb cikkeket, és később adj hozzájuk.

Én is pár száz szavas cikkekkel kedtem, és ezek borzalmasak voltak.

A leghosszabb cikkem az amerikai blogomon 10.000 szavas. Minden egyes alkalommal, amikor valami újat tudtam meg a témáról, hozzáadtam néhány bekezdést.

Én ezt évgyűrű stratégiának neveztem el, mert a bejegyzés úgy növekszik, mint egy fa évgyűrűi.

Egyéb problémák

Minden más problémádat az oldja meg, ha kapcsolatban állsz más bloggerekkel és van egy mentorod.

És most mit csinálj?

1. Ha még nincs blogod, érdemes minél hamarabb létrehoznod egyet. A domain és a tárhely éves költsége nem haladja meg a 10 ezer Ft-ot.
2. Ha már van blogod, és több látogatót szeretnél, fordulj bizalommal a Kulcszó.hu csaptához.
3. Stratégiai útmuatást szeretnél ahhoz, hogy hogyan tudsz blogoddal pénzt keresni? Nézd meg az eladási tölcsérről szóló cikkemet és iratkozz fel ingyenes e-mail tanfolyamomra, a Milliomos blogklubra.

Köszönjük a vendég cikket a témáról: Nyiri Péternek

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük