Szövegírás jelentősége a keresőoptimalizálásban

Szövegírás jelentősége a keresőoptimalizálásban
Értékelje az olvasottakat

SEO és a szöveges tartalom

Az interneten rengeteg weboldal található, és webshopokból is található jószerivel. Ahhoz, hogy lépést tudjunk tartani a konkurenciával, és megtartani, sőt, növelni a látogatóink és ügyfeleink számát, olyan praktikákhoz kell nyúlnunk, mint a keresőoptimalizálás, vagyis SEO. A SEO technikáit két csoportba sorolhatjuk: On-Page SEO és Off-Page SEO.

Az On-Page-hez tartozik például a szöveges tartalom minősége és mennyisége, a címsorok szerkesztése, vagy a kulcsszavak elhelyezése. Az Off-Page SEO-hoz tartozik többek között a linképítés, reklámozás.

Most beszéljünk kicsit az On-Page SEO-ról, azon belül is a szöveges tartalom fontosságáról. Nyilvánvalóan alapvetően határozza meg egy honlap minőségét a rajta található szöveges tartalom minősége. A felhasználóbarát fogalmazás mellett ügyelni kell a választékos szóhasználatra, és magának az írásnak a modorára is. Természetesen a szöveg témáját a weboldal célja határozza meg, de vannak kritériumok, amik általánosak, függetlenül attól, hogy az oldal éppen egy blog, vagy egy webshop.

Alapvetően az ember, ha keresőoptimalizálásra gondol, egyből olyan ötletek jutnak eszébe, mint a title tag megadása, kulcsszavak beépítése a szövegbe, a webdizájn kialakítása. Hajlamosak vagyunk, úgyszólván, nem látni a fától az erdőt: ebben az esetben, átsiklunk a legfontosabb tartalmi egységen, a szövegen. Gondolhatnánk, hogy a SEO szempontjából nem fontos, hiszen a keresőoldalak motorjai csak az előbb említett, illetve, a SEO-hoz tartozó elemeket vizsgálja, mikor a találati listát összerakja.

Azonban mára már világos, hogy a keresőmotorok az egész weboldal, egész szöveges tartalmát átfésülik, hogy lényeges, statisztikailag releváns adatokat tudjanak kinyerni belőle. Ennek tükrében nem nehéz belátni, hogy mit sem érnek az ügyes praktikák, és drága SEO stratégiák és projektek, ha nincs egy alapvető minőségi tartalom. A tartalom persze több összetevőből is állhat, úgymint képi- és hanganyagok, videós tartalmak, de a legfontosabb mindig is a szöveg volt, és egy áltag weboldalon, mindig is a szöveg lesz.

Szinte új ágazat

Nem csoda hát, hogy megjelent a „SEO szövegírás”. A SEO szövegírás egy olyan, a tartalommarketinghez hasonló ágazat, aminek keretein belül kifejezetten a keresőoptimalizálás és a keresőalgoritmusok mechanizmusához igazítjuk a weboldalunkon megjelenő szöveges tartalmat. Legfőbb vizsgálati szempontjai ennek is vannak, csak úgy, mint a többi SEO elemnek, így nézzük, mit tehetünk azért, hogy szövegünk keresőbarát legyen!

A legfőbb szempont az igényes megfogalmazás után, hogy a szöveg mennyi információt tartalmaz. Hiába írunk 5 oldalnyi, mézesmázos leírást egy adott termékről, ha nincsenek benne azok az információk, amikre az átlagember rákeresne. Ebből következik, hogy a Google a tényleges adatokat keresi majd a szövegben, nem pedig az effektív tetszőleges tartalmat. Például, egy laptop leírásánál a Google számára az lényeges, milyen paraméterekkel rendelkezik, nem pedig az, hogy „kellemes a használata”, vagy „lenyűgöző a dizájn”.

Természetesen, ha laptopokat forgalmazunk, lényeges, hogy írjunk ilyesfajta reklámozó szövegeket is, mert az emberek ez alapján éreznek késztetést majd a vásárlásra – főleg a laptopok specifikációjában laikusak. Ugyanakkor a Google ezeket nem fogja számításba venni. Általános tévhit, hogy a több szöveg egyenértékű a „jobb” szöveggel. Ezzel az egy, de annál is fontosabb elvvel máris közelebb kerülhetünk a tökéletes SEO-hoz, és a több ügyfélhez.

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.