Title tag fontossága a keresőoptimalizálásban

Title tag fontossága a keresőoptimalizálásban
Értékelje az olvasottakat

SEO fortélyok

A keresőoptimalizálás rengeteg előnyéről olvashattunk már. Pozitív hatása megmutatkozik a különféle kutatások eredményeiben, nem szólván az örömteli vállalkozókról, kiknek üzleti sikerük nagymértékű profitot termel. Az alap mechanizmus, amire a SEO, azaz a keresőoptimalizálás metódusa épült, nem más, mint kihasználni a keresőoldalak működését.

A keresőmotorok algoritmusokkal és robotokkal dolgoznak, amik minden egyes weboldalt végigfutnak, információkat gyűjtenek és tárolnak el ezekről az oldalakról, amik alapján később a keresőoldal össze tudja állítani az adott találati listát. Olvashatunk mindenféle technikáról, amivel a SEO dolgozik, illetve ami maga a SEO magában foglal, úgymint: dizájnfejlesztés, megfelelő tartalomgyártás, összefüggő koncepcióválasztás, és még sorolhatnánk.

Azonban most tekintsünk kicsit ennél mélyebbre, és nézzünk meg néhány konkrét dolgot, amivel a SEO foglalkozik.

Apró elemek

Title, meta keywords, description tagok – idegennek hangzanak, nemde? Többek között ezek a keresőoptimalizálás alappillérei, és ezekre épülnek a projekttervek. A keresőoptimalizálás kezdeti szakaszában nagyobb jelentőségük volt a meta keywords és description tag fogalmaknak, mint manapság.

A keresőoldalak fejlődésével és szabályozottságával a SEO-nak is fejlődnie, alkalmazkodnia kellett. Azonban a title tag, más néven címsor a mai napig az egyik legfontosabb szegmense egy weboldalnak. A title tag az a szöveg, ami a böngésző tetején jelenik meg, amint meg nyitjuk az adott oldalt. Fontos megjegyezni, hogy a title tag a weboldalunk minden egyes aloldalán más lehet, és érdemes is minden aloldalhoz egyedi title tag-et írni, mivel ez a cím fogja informálni az oldalra látogatót arról, miről lesz szó lentebb.

Nyilvánvalóan az adott title tag-nek az aloldal témájához és tartalmához kell passzolnia, ezekről kell egyfajta előképet festeniük. Title tag jelenik meg a keresőoldalak találati listájában is, közvetlenül a weboldalunk hivatkozása alatt – a neten szörfölő emberek nagy többsége ezen első benyomás alapján dönti el, rákattint-e a honlapra, vagy tovább keresgél. Minél inkább megkapóbb a title tag, a potenciális ügyfél annál szívesebben megy tovább weboldalunkra, így fontos kiemelt figyelmet szentelni ennek az apróságnak tűnő dolognak.

Mint mindenütt, a bizalomgerjesztés itt is a fő célok között van, ezért döntő fontosságú, hogy a title tag tartalma azontúl, hogy tetszetős, igaz és releváns is legyen. Miért? Mert amint az ügyfél továbbkattint, és nem a title tag által sugallt témával, információval, vagy tartalommal találja szemben magát, elveszti ezt az előzetes bizalmat, és bezárja oldalunkat. Így nem hogy érdektelen marad honlapunk iránt, de rossz szájízzel is hagyja el azt, ami nagyban ronthatja az imidzsünket.

Title tag kinézete

Most, hogy a tartalomról már van némi fogalmunk, ejtsünk pár szót a title tag formai követelményeiről. A keresőoldalak rengeteg változáson, fejlesztésen, programozáson estek át – némelyik pozitív hatással volt a SEO-ra, némelyik nem. Ezen változások kihatottak a title tag megjelenésére is. Régebben a title tag karakterszáma meg volt határozva, legfeljebb 55 karakter hosszúságú lehetett.

Manapság már nincs meg ez a korlátozás, azonban nagyon fontos ügyelni arra, hogy a címsor beférjen a találati listába. A szöveg megfelelő ellenőrzés nélkül akár túl is lóghat a rendelkezésre álló téren, és ez hanyag munkára enged következtetni. Általánosságban elmondható, hogy az optimális és egyben maximális hosszúság olyan 55-60 karakternél van.

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.