A webáruház keresőoptimalizálás legfontosabb tennivalói

Hogyan: Webáruház keresőoptimalizálása

Webáruház keresőoptimalizálás szempontjából három fontos részre oszthatjuk tevékenységünket. Az egyik a tartalom, a másik a technikai SEO, a harmadik pedig a linképítés. Ha fontossági sorrendben kellene felsorolnunk ezeket, akkor minden bizonnyal a technikai SEO-val kezdenénk, hiszen az az oldal megfelelő felépítését, a funkciókat, a gyorsaságot és egyéb fontos tényezőt ad meg, amik részben a felhasználó élményért is felelnek. Mint tudjuk, a Google szemében ma már a felhasználói élmény egyre nagyobb jelentőséggel bír, talán igazából meg is előz minden mást.

Webáruház keresőoptimalizálás technikai oldalról

Egy webáruház esetén nagyon fontos, hogy gyors betöltődésű legyen. Tulajdonképpen nem csak webshopoknál van ennek jelentősége, de mivel itt eladni akarunk, fontos, hogy a látogató nem adja fel, miközben a tizedik termék képe még nem töltődött be. A gyorsaság talán az elsődleges. Ha gyors weboldalt szeretnénk, akkor mindenképpen úgy kell kialakítanunk képgalériánkat, hogy nem nagyméretű, sok helyet foglaló képek gazdagítsák.

A különböző bővítmények is lassulást idézhetnek elő, ez főleg a WordPress webáruházmotorjára a WooCommerce-re igaz. Válogassunk jól és tartsuk meg azokat a bővítményeket, amire nincs feltétlenül szükségünk! A bővítmények kikapcsolás nem elegendő a weboldal gyorsításához. Törölni kell. Néha a szerver is közre játszik a weboldal lassúságában, ott pedig nincs más megoldás, költöztetnünk kell webáruházunkat.

A webáruház keresőoptimalizálás fontos lépése az, hogy könnyen és gyorsan navigálhatóvá tegyük az oldalt. A vásárlók értékelik, ha pillanatok alatt hozzájuthatnak az őket érdeklő információkhoz, szűrhetnek amire akarnak és pár kattintással vásárolhatnak is.

Webáruház keresőoptimalizálás tartalommal

A tartalom mindenek fölött! „Content is King” szokták mondani, nem véletlenül. A megfelelő kulcsszavakra optimalizált, jól tagolt, olvasmányos és ráadásul értékes tartalmú bejegyzések, leírások, képek és videók mindennél többet érnek. Természetesen csak akkor van őket hol megjeleníteni és nem kell perceket várni rájuk, tehát a technikai SEO is rendben van.

Fontos, hogy tartalmaink relevánsak legyenek úgymond ránk. Tehát egy kozmetikai webáruház esetében a szépségápolás, bőrápolás, hajápolás, összetevők, reggeli rutin, esti rutin, és ilyesmik a fő témák, ugyanakkor nagyon jól ki lehet kacsintani a hatérterületekre is, mint például egészséges életmód, sport, táplálkozás, divat, stílus, növények, összetevők gyártása stb stb.

Szintén remek tartalom állítható össze aktuális eseményekre való reagálásból. A Föld világnapja, divathét, tudósok, írók, zenészek születésének vagy halálának évfordulója, jelentős történelmi évforduló, esetleg valamilyen aktuális ünnep vagy hír kiváló alkalmat szolgáltat arra, hogy amennyiben bármilyen módon kapcsolódhat termékeinkhez, szolgáltatásainkhoz (lehet az globálisan jelentős dolog is), akkor egy jó kis posztban emlékezzünk meg róla.

Nyilvánvalóan tartalomnak számítanak az oldalszövegek és a termékleírások is. Ezek is legyenek minél informatívabbak, belső linkekkel ellátottak, sőt, tartalmazhatnak értékes külső hivatkozásokat is. Ez utóbbi szintén a felhasználói élményt erősíti.
Nagyon fontos, hogy minden tartalomnak megadjuk a megfelelő meta adatokat. A webáruház keresőoptimalizálás elengedhetetlen elemi a meta adatok. A lehető legkiválóbb meta adatokra kell törekedni, hiszen ezek szolgálnak támpontul a keresőalgoritmusoknak.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük