Webáruház keresőoptimalizálással 2017-ben is jelentős bevétel növekedés érhető el

Webáruház keresőoptimalizálás organikus bevétel és látogatottsági adatok
Webáruház keresőoptimalizálással 2017-ben is jelentős bevétel növekedés érhető el
Értékelje az olvasottakat

Van-e jövője a webáruház keresőoptimalizálásnak? Sokakban vetődik fel az a kérdés az utóbbi időben, a hirdetési rendszerek elterjedésének köszönhetően.
Az online hirdetésekkel gyors és látványos növekedés érhető el, a keresőoptimalizálás azonban egy kissé más világ.  Míg a hirdetési rendszerek esetén az elköltött összeg a hirdetés időtartama alatt térül meg a leginkább, a keresőoptimalizálás inkább hosszabb távon hoz eredményeket.

Érdemes e keresőoptimalizálni 2017-ben? A SEO-hoz értők jelentős részében ez a kérdés nem is merül fel, hiszen a mai napig a leghatékonyabb eszközről beszélünk, ami az interneten létezik. Ez mindaddig így is marad, amíg az emberek a Google keresőjéhez fordulnak ha meg akarják oldani valamilyen problémájukat.

De valószínűleg sokan kételkednek a kijelentés valóságtartalmában, így az ő kedvükért következzenek a tények.

Az e-kereskedelem bevételei

A Wolfgang Digital  reklámügynökség felmérései  a keresőoptimalizálás jelentőségét a mai napig alátámasztja,  sőt fokozatosan növekvő eredményeket jelez.  Az online hirdetésekkel foglalkozó ügynökség adatai szerint az e-kereskedelem bevételi forrásainak  45 százaléka valamilyen kereső forgalomból származik. Legnagyobb mértékben a Google-ből (43 %),  A maradék 2 százalékon a Bing és Yahoo osztozik. A megkérdezett vásárlók nagy része saját bevallása szerint azért vásárolt, mert megbízott a szolgáltatóban, mivel találkozott már vele mások is a a keresőben. A SEO tehát már nemcsak hatékonysági, de presztízs kérdése is.

Google organikus forgalom 2016-ban

Top 5 forgalmi csatorna 2016-ban a webáruházaknál

Ezzel szemben az online hirdetési felületekről származó vásárlók összesen 30 %-ot tesznek ki. A két fő versenyző a Google Adwords és egyéb Google szolgáltatások, illetve a  Facebook hirdetések. Érdekesség hogy a Facebook hirdetések még mindig kisebb részesedést kapnak a piacból, mint a Google hirdető felületei.
A maradék forgalom a direkt forgalomból (ami lehet például offline hirdetés) és az e-mail marketingből tevődik össze.

Top 5 vásárlói csatorna a webáruházaknál

Top 5 vásárlói csatorna a webáruházaknál

A hirdetések  tervezése során a cél az, hogy a hirdetés megtalálja a célközönséget, míg a keresőoptimalizálás esetén megnyitjuk a csatornát azok előtt, akik a termékünket keresik. Nyilvánvalóan a keretösszeg elköltése után a hirdetések nem jelennek meg tovább, viszont a keresőben ettől függetlenül ugyanúgy megjelenünk.

A keresések evolúciója

Az internet elterjedésekor a keresőoptimalizálás még teljesen mást jelentett, mint napjainkban. Persze ehhez az is hozzátartozik, hogy a keresők is jóval egyszerűbben működtek. Egy optimalizálás elvégzéséhez akkoriban még kisebb szaktudás szükségeltetett, így többen foglalkoztak vele.  Ahogy telt az idő és  fejlődtek a technológiák,  a kevésbé kitartó  SEO-sok  lemorzsolódtak.  A lemorzsolódás a mai napig tart.

A hagyományos módszerek  amelyek a keresőoptimalizálás  kultuszát felépítették ma már nem működnek.
A lemorzsolódó szakemberek általában negatívan nyilatkoznak a keresőoptimalizálás hatásairól. Elterjedt tévhit például hogy a keresőoptimalizálási technikák egy váratlan Google frissítésnek köszönhetően felesleges munkává válhatnak.

Keresési szokások a különböző eszközökön

Keresési szokások a különböző eszközökön forrás/kép: Google

Ez azonban nem teljesen igaz. Az tény hogy a Google bizonyos frissítései komoly visszaeséseket okoztak sok weboldal tulajdonosnak azonban ehhez hozzátartozik az is hogy nem feltétlenül a Google alap elveket követték a keresőoptimalizálás során. A keresőoptimalizálásnak ugyanis létezik egy sötétebb oldala, amit ellen a Google folyamatosan harcol, aki ezeket a módszereket használta a múltban, akár tudtán kívül is, visszaesést tapasztalhatott.

Az úgynevezett fehér kalapos módszerek azonban mindig megtérülnek. Tehát ha egy webáruház azelőtt a döntés előtt áll, hogy reklámra költse a pénzt vagy inkább SEO-zzon,  azt is el kell döntenie, hogy mennyi energiát szán a webáruháza fejlesztésére.

Egy több ezer terméket felvonultató webshop esetén például rendkívül költséges lenne minden egyes terméket külön meghirdetni viszont keresőoptimalizálás segítségével organikusan is megtalálhatják áruházunkat a termékeket kereső felhasználók.

Mi a helyzet a kisebb oldalakkal?

A nem kifejezetten kereskedelmi portálok  vagy kisebb webáruházak szintén a kereső forgalomra kell hogy támaszkodjanak.  Mivel ezekben az esetekben jellemzően kisebb a költségvetés ezért óvatosabban kell bánni a reklámra szánt összeggel is. A keresőben megjelenő weboldalak és webáruházak azonban folyamatos forgalmat képesek elérni akkor is, ha a hirdetéseiket kénytelenek voltak leállítani.

A keresőoptimalizálás nehéz feladat, ugyanúgy költeni kell rá és folyamatosan foglalkozni kell vele. Azonban ha valóban hosszú távon gondolkodunk, nem hagyhatjuk ki ezt a lépést, ezt a fenti adatok is bizonyítják. A keresőoptimalizálás nélkülözhetetlen legyen szó kicsi vagy nagy  weboldalról.

Hogyan használjuk az internetet?

Az internet használati szokásaink szintén a hirdetési rendszerek problémáira hívják fel a figyelmet. Az  az interneten böngésző felhasználó használhat reklámblokkolókat amik elrejtik az Adwords és más hirdetések egy részét. Nem állítom a hogy az online reklám nem hatékony, viszont a felhasználók túl vannak terhelve plusz információkkal a figyelemért folytatott verseny eredményeként. A leginkább azzal tudjuk segíteni őket, ha válaszokat adunk a kérdéseikre, aminek az eszköze a SEO.

Szintén érdemes azt is figyelembe venni hogy a keresések ma már elsősorban mobil eszközről történnek.  A Google felmérése szerint a felhasználók 39 százaléka kizárólag  okos eszközről végez keresést. A mobilos találati lista pedig korlátozott  hirdetés megjelenítést tesz lehetővé.

Szintén problémákkal küszködik a Facebook mobilos hirdetési rendszere, mivel az alkalmazás felületén szintén kisebb a reklámozása fordítható hely.
Egy valami azonban nem változott legyen szó akár mobilos akár azt aki képes keresésről a a találati listán megjelenő weboldalak természetes forgalomhoz juthatnak a keresők által. Az hogy mit kezdenek velük, az hirdetés és SEO esetén is egyedi kérdés.

A SEO jövője és mi várható 2017-ben

A keresőoptimalizálás tehát él, és addig élni is fog amíg használjuk a keresőket. Márpedig egyre többen és egyre gyakrabban használjuk azt.  A Google folyamatosan fejleszti hangalapú keresési szolgáltatását ami összhangban van az egyre növekvő okos eszköz használattal.

Az Adwords hirdetési költségek egyre magasabbak, de a keresőben  való megjelenés továbbra sem csupán pénz kérdése.

Amit lehet tudni, hogy 2017-ben fontos szempont lesz a mobilra optimalizálás, mivel már a Google szakemberei bejelentették az elsődleges felület a mobil lesz az asztali nézet helyett. Ez elég nagy változás ahhoz, hogy foglalkozzunk vele. És ebből adódik az is, hogy a felhasználói élmény és az AMP vagyis a mobilra gyorsított oldalak jelentősége is erősebb lesz. Amit tudtunk és tapasztaltunk mi is, hogy a tartalom fontosabb, mint valaha és a bejövő linkek terén sincsen változás. A webáruházak keresőoptimalizálása 2017-ben sok meglepetéseket fog még biztos tartogatni, de az alapok adottak és már most érdemes rá készülni. A jó SEO nem halt ki ha nem változott és változni is fog.

Mentés

Mentés

Mentés

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.