/* Error on https://www.kulcsszo.hu/wp-content/plugins/_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Ultimate_VC_Addons/assets/min-css/ultimate.min.css?ver=3.11.0 : Something went wrong: cURL error 56: OpenSSL SSL_read: error:0A000126:SSL routines::unexpected eof while reading, errno 0 */

Webshop indítás menete, feltételei

Webshop indítás lépései
Rate this post

Biztosan gondolkodtál már azon, hogy milyen lehet a laptopodról irányítani a vállalkozásod, bárhonnan-bármikor.
Az eCommerce, vagyis a webshop piac rendkívüli módon könnyíti meg a vásárlásainkat, és teszi azt minden területen jóval kényelmesebbé. Ez a számokban is megmutatkozik, hiszen a belföldi kiskereskedelmi forgalom 625 Mrd Ft-ot tett ki, ami az előző évihez képest egy +16%-kos növekedést jelent, derült ki a Gki digital kimutatásából.

Mi a webshop indítás menete?

1. Termék kiválasztása
Először is, válassz egy termékpalettát, ami könnyen értékesíthető online. Könnyen értékesíthető alatt azt értem, hogy nem törékeny, nem romlandó, viszonylag könnyen raktározható és természetesen a legfontosabb: van rá piac.
Ha már van meglévő offline boltod, biztosan átlátod, hogy van-e rá igény, hogy a neten értékesíts, és, hogy mindez mennyire érheti meg neked.

Ha pedig még nincs, ötletelj az alábbi tippeket figyelembe véve:

  • Könnyen értékesíthető: Az alapvető termék ismérvek mellett érdemes arra is gondolni, hogy kevesen küldjék vissza pl.: méret problémák miatt.
  • Ismerős a termék célpiaca: Hatalmas versenyelőny, ha már szakértője vagy a piacodnak és nem a nulláról találod ki a vevők problémáit.
  • Célozz szűk piacra, kevesebb termékkel: Könnyebb a marketing, hiszen te pontosan azt a megoldást tudod nyújtani, ami a vevőnek kell, egy „mindent bele” webshoppal szemben.
  • Profitábilis: Legyen rajta jókora árrés, ami a selejtes, szállítási problémás, visszaküldött stb. termékekből kieső bevételt fedezni tudja.

Gondolkozhatsz kínai importban az Alibaba.com-ról, de arra figyelj, hogy nagy tételben a szállítási költség, vám és áfa nem elenyésző. Ők, ha szeretnéd, még a saját logódat is rányomják a termékedre, így egy saját branddel jelenthetsz meg a piacon.

2. Webshop fejlesztése
Webshop fejlesztését csinálhatod magad, vagy akár kiszervezheted egy ügynökségnek. Míg előbbivel pénzt spórolsz meg, addig az utóbbival a kockázatokat csökkented, hiszen így biztosan egy gördülékenyen működő és jól konvertáló webáruházad lesz. Ezt neked kell mérlegelned.

A weboldalad dizájnja, kezelhetősége és a marketingközpontú szövegezése egyszerre felelős a konverzióért, vagyis a vásárlások számáért. Mi a Mokapotnál különösképp figyelünk a felhasználói élményre annak érdekében, hogy egy weboldal ne csak modern, biztonságos, de eredményes is legyen.

Különböző webshop motorok közül választhatsz:
• WordPress + Woocommerce bővítmény
• Shoprenter
• Shopify
• Unas

Annak ellenére, hogy még mindig sokan utánvétellel vásárolnak Magyarországon a webshopodba mindenképp integrálj fizetési és számlázási funkciókat.
Arról pedig, hogy mennyibe kerül egy webshop készítése, ide kattintva bővebben tájékozódhatsz.

3. Marketing
Ha azt gondolod, hogy ha van egy jó terméked és egy jól üzemelő webshopod hátra dőlhetsz, sajnos ki kell, hogy ábrándítsalak. A munka oroszlánrésze, még csak most jön.
Ahhoz, hogy a célpiacodra eljuttasd a termékeid többféle marketingcsatorna közül választhatsz.

Ezek közül néhány online eszköz:

• Keresőoptimalizálás: Egy hosszabb távú stratégia része, amikor a Google keresőjéből szeretnéd becsatornázni a vevőidet. Az első oldalakra való bekerülés hosszú hónapok munkája.
• Google Ads: Akár egészen a kezdetektől van lehetőséged vevőket becsatornázni a webshopodra, viszonylag megdrágult a kattintási költséget, ugyanakkor egy jól optimalizált kampánnyal még mindig pluszban jöhetsz ki.
• Facebook hirdetés: Jelentősen olcsóbb a kattintási költség, de kevésbé meleg a célközönség. Arra figyelj, hogy ne kiemeléssel, hanem a FB hirdetéskezelőjéből készíts kampányokat.
• Instagram: Amennyiben a célközönséged fiatal életkorúak, érdemes lehet megjelenni posztokkal, vagy akár hirdetéssel is.
• Alternatív lehetőségek: Próbálkozz, tesztelj Pinteresten, Redditen, Quora-án. Készíts értékesítési tölcsért, levelezőlistát vagy akár chatbotot.

Fontos: Ha nem vagy jártas az online marketingben, mindenképp érdemes egy tanácsadó véleményét kikérned, nagyon sok pénzt és időt spórolsz magadnak.

Milyen egyéb feltételei vannak a webshop indításának?

Egy webshop indításának a technikai feltételei az alábbiak:
• Számlaképesség: Egyéni vállalkozó, Kft., Bt. stb. megléte.
• TEÁOR: 4791 – Csomagküldő, internetes kiskereskedelem
• ÁSZF – Általános szerződési feltételek
• Elállási nyilatkozat
• Adatvédelmi tájékoztató
• Impresszum
• A tévhitekkel ellentétben raktárhelyiség nem szükséges 2008 óta.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük