Google Page Experience algoritmus frissítésről ami 2021-ben lesz

Google Page Experience algoritmusról
Google Page Experience algoritmus frissítésről ami 2021-ben lesz
Értékelje az olvasottakat

A méltán ismert Google egyfolytában erősít és aktualizál az ügyfél tapasztalat korrekciója céljából. A Google Page Experience – más néven az Oldalélmény mutató a jelenlegi struktúra része lesz jövőre. Természetesen ez nem fogja helyettesíteni a legfontosabb ismérvet: a tartalom fontosságát. Ez a SEO-ra nézve is igen lényeges szempont, annak ellenére, hogy még nem tudjuk megjósolni előre a felhasználók reakcióját.

Kell-e nyugtalankodnunk a frissítés miatt?

Tervezni érdemes és, ha szükséges többet fejleszteni. Hiszen bőven van még idő a weboldal tulajoknak. Nyilván nem természetszerűen járt most el így a Google. A koronavírus járvány fokozatos terjedése is nagymértékben hozzájárult a döntéshez. Ugyanakkor a keresőóriás számtalanszor jelezte, hogy az alapvető adatok és a hasznos tartalom mellett egy adott site-nak élményt is kell adnia a látogatottság növelése érdekében.

Google Page Experience – oldalélmény felsőfokon

Korábban a honlapnak az ügyfél élmény és a gyorsaság kölcsönhatása nem volt hatékony. Ezt követően a Google létrehozta azokat a mérőszámokat és ismérveket, amelyek kapcsán átláthatóbbá vált egy adott site felkeresése ügyfél szempontból. Tágabb képet kaphattunk arról, hogy milyen sebességgel töltődik be egy oldal és mennyire releváns a rajta tárolt tartalom és információ. Nem beszélve arról, hogy milyen helyezést kap a keresőoptimalizálás szempontjából.

A Google szimplán csak Oldal-élménynek nevezi ezt a frissítést. Amely azt mutatja, hogy a látogatók hogyan érzékelik a weblapokkal való kooperáció élményét. Ezen összetevők egyesítése a világhálót – minden keresőben és minden platformon – produktívvá teszi, és ösztönzi a webhelyeket a felhasználói követelmények növekedésében. Ezáltal az interneten létrejövő bizniszek jövedelmezőbbek és gyorsabbak lehetnek. Vagyis arra kíváncsiak, hogy mennyire releváns adott weboldal a látogatottság szempontjából.

Oldalállandóság – Reagálás – Sebesség: Core Web Vitals

Az új mutató – a Page Experince – a Core Web Vitals paramétereit foglalja majd egybe és ad hozzá új komponenseket. A Core Web Vitals elemeit nemrég a Google Chrome fejlesztői tették közzé. Ezek az ismérvek nagymértékben hozzájárulhatnak ahhoz, hogy egy adott site mennyire nyeri el az ügyfelek tetszését vagy nem tetszését. Ha kreatívnak, informatívnak és gyorsnak találják, akkor többször is visszatérhetnek az oldalra.

core web vitals eszközök mire melyik jó

core web vitals eszközök mire melyik jó

A Core Web Vitals három lépcsőben kapcsolódik majd a Page Experience-hez.

  • LCP: Large Contentful Paint (Legnagyobb vizuális tartalomelégedettség), vagyis oldalbetöltés,
  • FID: First Input Delay (Első reakciótól számított késleltetés), vagyis interaktivitás,
  • CLS: Cumulative Layout Shift (Elrendezés eltolása), azaz a vizuális stabilitás.

Az LCP azt jelzi, hogy az ügyfél véleménye alapján mennyi ideig tart a site fő tartalmi elemeinek megjelenítése. Ha ez 2,5 másodperc alatt van, az elfogadható, ha pedig 4 másodperc ez a folyamat az negatív benyomást jelent. A múltban nagy gondot jelentett a webfejlesztők számára annak vizsgálata, hogy a weboldal fő tartalma milyen gyorsan jön be és látható-e a felhasználók számára.

Az LCP-t elsősorban három tényező befolyásolja:

  • Lassú szerver válaszidők,
  • Megjelenést gátló JavaScript és CSS,
  • Erőforrás-betöltési idők.

Az egyedi teljesítmény-technikákkal kapcsolatos további útmutatásokkal szintén javíthatjuk az LCP-t:

  • Azonnali betöltése a PRPL mintával,
  • A kritikus megjelenítési út optimalizálása,
  • Optimalizáljuk a CSS-t
  • Optimalizáljuk a képeket,
  • Optimalizáljuk a webes szókészleteket
  • Aktualizáljuk a JavaScript-et (az ügyfelek által nyújtott webhelyeknél).

A FID azt jelzi, hogy milyen gyorsan reagál az oldal az ügyfél interakciójára, vagyis mikor tudjuk használni a siteot. Az időtényező jelzi, hogyan reagál a böngésző amíg a felhasználó klikkel. 100 mikroszekundum alatt kielégítőnek, 300 felett már rossznak mondható.

A felhasználó első benyomása egy adott site reakcióképességéről is függ, tehát az első benyomás kritikus fontosságú a webhely minőségéről és megbízhatóságáról alkotott általános benyomásunk megítélésében

A legnagyobb interaktivitással kapcsolatos problémák, amelyeket ma az interneten látunk, az oldal betöltése során jelentkeznek. Ezért is fontos, hogy kezdetben a webhely első felhasználói interakciója előnyös legyen.

A FID folyamatos optimalizálása mellett az alábbiakat is figyelembe kell venni:

  • Csökkentsük a harmadik féltől származó kód hatását,
  • Csökkentsük a JavaScript végrehajtási idejét.
  • A CLS a weboldal vizuális stabilitását jelzi. Az alábbiak segítségével vizsgálhatjuk az összefüggéseket:
  • Jelentés a Chrome felhasználói élményéről,
  • PageSpeed Insights,
  • Search Console (Web alapvető jelentések),
  • Chrome DevTools,
  • WebPageTest.

Nagyon fontos továbbá, hogy a meglévő tartalomra nem szabad új tartalmi elemet építeni, ha szükséges nyilván cserélhető. Használjunk animációs és kreatív vizuális eszközöket a felhasználói hatékonyság érdekében.

A Google Page Experience hatékonysága

A Core Web Vitals elemei tehát a felhasználói visszajelzés legfontosabb eszközeit vizsgálja. Mindezeket felhasználva és összegyűjtve az új oldalélmény algoritmus a következőket foglalja magában:

  • biztonságos weboldal,
  • mobil „barát” weboldal,
  • zavaró pop-up ablakok,
  • a weboldal titkosítást (https).

A Google Page Experience kapcsán a legjobb az, hogy még időben felkészülhetnek a website tulajdonosok a javításokra vagy a szükségszerű változtatásokra. Mindezektől függetlenül a Google nem éri be ennyivel. A keresőoptimalizálási tevékenység során továbbra is adott weboldal megfelelő tartalma lesz az irányadó, még abban az esetben is, ha a site oldalélménye elutasító lesz. Ha tehát egy minőségi oldalt akarunk létrehozni, akkor gondoskodnunk kell a magas színvonalú tartalmi elemekről is!

Ezen túlmenően vegyük figyelembe a következőket is:

  1. felismerni, hogy az oldalélmény hogyan szabályozza a rangsorolást,
  2. az oldalélmény tapasztalatainak szimbólumaira és
  3. az oldalélmény tökéletesítésére.

A fentiekből is következik, hogy a site-nak különlegesnek kell lennie ezekkel a mutatókkal.

A Google Page Experience és a keresőoptimalizálás

Ahogy fentebb írtuk 2021-ben életbe lépő új algoritmus nem borítja fel a Google korábbi keresését, vagy oldal rangsorolási vizsgálatát. Fogalmazhatunk úgy is, hogy az oldalélmény mutatóval szélesebb képet kaphatunk adott weboldalról.

Google page experience elemekről

Google page experience elemekről

A legfontosabb keresési nézőpont továbbra is a tartalom marad. Ha pedig azonos a weboldalak tartalma, akkor a Google Page Experience kerül előtérbe.

Azt még nem tudhatjuk, hogy SEO szemszögből mennyire lesz ez jelentős, viszont ha megnézzük a felhasználói mutatók folyamatos fontosságát, akkor lehetnek értékelési változások.

Ugyanakkor arra is rávilágít a Google bejelentése, hogy a Page Experience aloldal szintű lesz, vagyis nem a site egészét, hanem az aloldalait vizsgálja. Évente pedig kiértékelésre kerülhetnek a vizsgálandó ismérvek.

A jövő

Ami még messze van és bőven lesz még idő újratervezni, vagy szükség esetén javítani weboldalunkat. Attól függetlenül, hogy az algoritmus csak 2021-ben startol, érdemes körültekintően megvizsgálni oldalunkat. A Core Web Vitals értékeit már jelenleg is alkalmazhatjuk és fejleszthetjük a mutatókat, hogy felkészülhessünk az új oldalélmény frissítésre.

Érdekes kérdéseket is fog boncolgatni ez az algoritmus mivel a harmadik féltől származó kód esetében egy Facebook vagy Instagram kód mennyire lesz pozitív vagy negatív szemmel nézve, mivel lehet, hogy amennyit nyerünk annyit veszíthetünk is vele.

Egyben biztosak lehetünk a Google Page Experience algoritmus a felhasználók érdekeit fogja képviselni és sok munkát fog adni UX webdesign és programozók számára.

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

2 hozzászólás Leave new

Csökkentsem a css-t és a java scripteket, mellette animációkkal javítsak a felhasználói élményen. Jaj, azt hogyan? Kíváncsi vagyok, hogy ez mennyire befolyásolja majd a rangsorolást.

Válasz

Tudomásom szerint lehet tömöríteni a css-t amivel némi gyorsulást érhetünk el. A felhasználói élmény is fontos, a kérdésed jogos, hogy ennek aránya mi legyen.
Alapvetően nem lassúak a weboldalak akkor sem ha vannak animációk, nagyméretű képek stb, de a felhasználói visszajelzések lesznek azok amik alapján a Google dolgozik. Egy arany középutat érdemes követni.

Válasz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.