Youtube keresőoptimalizálás

Youtube keresőoptimalizálás
Értékelje az olvasottakat

Youtube fontossága SEO szempontból

A Youtube az egyik legnagyobb és legnézettebb videómegosztó portál. Sikerességét az egyszerű kezelhetősége és a keresési technikája adja, ami nem meglepő, hiszen a Youtube a Google keresési motorját használja. A keresőoptimalizálás, vagyis SEO egyik legjobb módszere lehet a Youtube keresőoptimalizálása, és a Youtube-on való részvétel.

A videó anyag az egyik legjobb marketingeszköz, hiszen egyesíti a képi anyagot a zenei aláfestéssel, vagy akár a kommentár hanganyaggal, ami egy sokkal érthetőbb és személyesebb információ átadást tesz lehetővé, mint a puszta írás.

A Youtube-ra bárki, ingyenesen tölthet fel videót, és ehhez még csak profi stúdió sem kell. Elég egy videó szerkesztő program, némi képi és hanganyag, meg némi szabad idő. Természetesen a minőségi videók több nézőt vonzanak, így érdemes már a videó készítésekor ezt figyelembe venni. Emellett a Youtube keresőoptimalizálása hasonló technikákon alapszik, mint amit a „sima” SEO stratégiákban és tervekben láthatunk.

Title tag-ek

Az első legkézenfekvőbb SEO elem a kulcsszavak megadása, más néven a tag-ek használata. A kulcsszavakat megadhatjuk a videó feltöltésekor, így a keresőmotor fel tudja ezeket használnia későbbi találatok megadásakor. Érdemes néhány kulcsszót elhelyezni a leírásban is, illetve a címben, így egyből érhető lesz, miről is szól a videónk.

A cím esetében ügyeljünk arra, hogy ne váljon felsorolásszerűvé a szöveg, de egy, esetleg két kulcsszót remekül el lehet helyezni a szöveg kontextusban.

Ugyanígy, a leírásban elhelyezett kulcsszavaknál is figyeljünk az emészthetőségre, azaz, ne zsúfoljuk tele a szöveget kulcsszavakkal, mert egyrészt ez az ellenkező hatást fogja elérni, mint amit szeretnénk, másrészt a Youtube keresőmotorja nem fogja figyelembe venni, ha úgy nevezett „tag spam”-et érzékel.

Thumbnail

A legelső dolog, amit egy videó kapcsán érzékelhetünk, az a thumbnail. A thumbnail a kezdőkép, ami a találati listán szerepelteti a videónkat. Kétféle lehet a thumbnail: előre beállított, vagy pedig automatikus. Az előre beállítottat értelemszerűen mi választhatjuk ki, célszerű erre egy videóban szereplő jelenetképet választani, ami kellőképp figyelemfelkeltő.

Az automatikus képet a Youtube választja ki véletlenszerűen a videónkból. Érdemes előre beállított thumbnail-t választani, mert ezek vonzóbbak, és az egyedi kezdőképpel rendelkező videókra többször kattintanak rá az emberek. A kép minősége legyen a lehető legjobb, azaz 1280*720-as felbontású, még akkor is, ha a videót nem tudod feltölteni ilyen minőségben.

A tudatosság hasznos

Saját videóid értékelését meg tudod nézni a Youtube Analitikájában, amit a fiókodon keresztül tudsz elérni. Alapvetően a Google is ezt az analitikát és ezeket az információkat, kiértékeléseket használja majd a Google-n belül, a videó fül alatt megjelenő találati lista összeállításában, mint amit te is látsz, ezért kifizetődő, ha szokásunkká válik ellenőrizni az adatokat.

Az adatokból következtethetünk arra, min kell fejlesztenünk a videó minőségét illetően, illetve hogyan szerezhetünk több nézőt. Alkalmazzunk egyéb technikai elemeket is, ha igazán sikeres videót szeretnénk gyártani! Mint említettem, a felbontás legyen legalább 720*60, de még jobb, ha HD minőségben, 1020*720 felbontásban töltjük fel a videót.

Tartalmazzon egy intrót és egy outrót, egyfajta átvezetőket a kezdés és a befejezésnél.

A beszéd ne legyen se túl gyors, se túl lassú, mert mindkét szélsőség negatív benyomást kelthet. Akárcsak egy előadásnál, figyeljünk itt is a beszédtempóra és a hanglejtésre.

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.