Linképítés 2016 – Nyerő módszerek és kerülendő technikák

Linképítés 2016 – Nyerő módszerek és kerülendő technikák
4.5 (90%) 2 -ra értékeléték. Önnek hasznos volt amit olvasott?

A linképítés módszerei folyamatosan változnak. A Pingvin algoritmus színre lépésével új korszak kezdődött a linképítésben, megváltoztak az alapvető módszerek és megváltoztak a Google retorziói is. A Pingvint megelőző időszakban a kétes technikák alkalmazása legrosszabb esetben is csupán a pozitív hatás elmaradását eredményezte, ma viszont már komoly büntetéssel fenyeget.

Az első Pingvin algoritmus 2012 áprilisában érkezett meg, nem is riadalmat okozva a honlaptulajdonosok és keresőoptimalizálók körében. Akkoriban rengetegen éltek a linkgyűjtemények és katalógusok által nyújtott lehetőséggel; a Google algoritmusa alig tett különbséget a 100 forintos munkadíjjal készülő katalógus link és a minőségi természetes hivatkozás között. Ez változott meg 2012-ben.

A Pingvin a mai napig időszakos futással rendelkező algoritmus. Ez azt jelenti, hogy a tényleges frissítés bizonyos időközönként történik meg; ekkor a Pingvin kiosztja az új büntetéseket, esetleg feloldja a régieket, ha az adott honlap jó útra tért. A legfőbb probléma forrása a rendkívül hosszú ciklusokban rejlik; már egy éve várunk az új frissítésre, hogy a korábban büntetett honlapok visszakaphassák előkelő helyezéseiket.

E tekintetben elérkeztünk a Pingvin történetének egy új fejezetéhez: a hivatalos bejelentések alapján arra számíthatunk, hogy az algoritmus a továbbiakban állandó futású lesz, azaz napok alatt megtörténhet a büntetés kiosztása, illetve megszüntetése. A gyakorlatban mindez azt jelenti, hogy még inkább oda kell figyelni a hivatkozások minőségére.

Mindenekelőtt érdemes tudni, hogy a Google irányelvei szerint csakis a természetes linképülés lehet pozitív. Vagyis a keresőóriás elméletileg elutasít minden olyan technikát, ami a linkprofil, illetve az organikus találati lista manipulálására alkalmas. De mint megszokhattuk, az elmélet és a gyakorlat néha eltávolodik egymástól.

Számos technika ma már elavultnak tekinthető, így kerülendőnek minősíthető. Emiatt bátran ki lehet jelenteni, hogy a linképítés a keresőoptimalizálás egyik legnehezebb feladatává vált. Noha egyes vélemények szerint létezik sikeres keresőoptimalizálás külső hivatkozások nélkül is, ezt az állítást minden tapasztalat cáfolja. Linkekre tehát szükség van, de nagyon fontos azok minősége.

Létezik-e fehér kalapos linképítés?

Mint említettük, a Google több alkalommal egyértelműen jelezte, hogy a kereső számára csakis a természetes linkek jelentik az értékelhető hivatkozásokat. De azt is említettük, hogy ezt megfelelően kell értelmezni.

A magyar nyelvterület túl kicsi ahhoz, hogy a kevésbé populáris témák természetes hivatkozásokra tegyenek szert. Egy-egy szakma képviselőinek csak akkor van esélyük természetes linkek gyűjtésére, ha kiemelkedő minőségű és mennyiségű tartalmat állítanak elő, illetve a szerencse is melléjük pártol. A tartalomfejlesztés nagyon hasznos dolog, de a különböző szolgáltatói szegmensekben ettől várni a természetes linképülést komoly optimizmusra vall.

A webmestereknek és az online marketing szakembereknek nem marad más választásuk, mint mesterséges módon segíteni a linkprofil bővülését. Nem mindegy azonban, milyen módszerek használatával születnek ezek a hivatkozások.

A keresőoptimalizálásban megkülönböztetünk fehér és fekete kalapos technikákat. A fehér kalapos módszereket a Google jóváhagyja, így biztonságosan, büntetés kockáztatása nélkül alkalmazhatjuk őket. A fekete kalapos technikák Google büntetést vonhatnak maguk után.

De vajon a linképítés fehér vagy fekete kalapos tevékenység?

A linképítés lehetőségei igen szélesek; egyes módszerek teljesen elfogadottnak számítanak, más manipulatív linkelések viszont büntetést vonhatnak maguk után. Ezért kiemeltek fontos tisztában lennünk az egyes módszerek kockázatával.

Nyerő linképítési módszerek 2016-ban

A nyerő módszerek jelentik a legnehezebb és legtöbb időt igénylő megoldásokat. Ma már meg kell dolgozni a minőségi hivatkozásokért, viszont biztosak lehetünk benne, hogy a minőségi linkek jelentős előnyt jelentenek a konkurenciával folytatott versenyben.

Mindenképpen előnyben kell részesítenünk azokat a módszereket, amelyeket a Google is elfogadhatónak tart, illetve támogat. Ha visszaemlékezünk a korábbi gondolatra – miszerint a Google számára csak a természetes linképülés értékelhető –, akkor ez nem könnyű feladat. Szerencsére léteznek megoldási lehetőségek.

Természetes linkek

A Google egyik fő alapelve, hogy a természetes módon linkelt tartalmak minőséget képviselnek és bizonyosan hasznosak a látogatóknak. A Google fő értékelő algoritmusa nagy jelentőséget tulajdonít ennek az elvnek. Viszont a mesterséges linkekkel a webmesterek beleköpnek a Google levesébe, hiszen manipulálják a találati listát…

Mindezen okok miatt a Google azt ajánlja a webmestereknek, hogy hasznos tartalmakat állítsanak elő, ami alkalmas a természetes linképülés generálására. Ezt a módszert nem nevezhetjük közvetlenül linképítésnek, viszont a legbiztonságosabb és legjobb módja annak, hogy hivatkozásokat szerezzünk. És alighanem a legnehezebb is…

Önmagában a komoly minőségű tartalom nem éri el a célját, ha nem gondoskodunk a megfelelő népszerűsítésről; megoszthatjuk a közösségi médiában, felkereshetjük a témában blogoló szakembereket, közzétehetjük egy-egy releváns fórumon, szakmai kapcsolatokat építhetünk… Ha alkalmazzuk ezeket a módszereket, nagyobb eséllyel fognak ránk hivatkozni más honlapokról.

Minőségi tartalom nem csak szöveges lehet

A létrehozott minőségi tartalmak nem feltétlenül szöveges írások. Sok esetben egy infografika éri el a legjobb hatást. Noha a hazai terepen nem számíthatunk akkora visszhangra, mint az angol nyelvterületen, egy-egy hasznos és érdekes infografika mégis rendkívül jól teljesíthet. Valójában csak a kreativitásunkon és a szakmai jártasságunkon múlik, hogy megtaláljuk-e azokat a lehetőségeket, amelyek a hasznunkra fordíthatók. Számtalan példát láthattunk a gyakorlati megvalósításról; érdemes ezeket tanulmányozni és megvizsgálni a benne rejlő lehetőségeket.

Az infografikához hasonló célokat szolgálnak azok a fejlesztések, amelyek valamilyen segítséget jelentenek a látogatóknak. Gondolhatunk kalkulátorokra, amelyek megkönnyítik az információszerzést vagy akár egy adatvizualizációra. Mindenképpen olyan fejlesztést kell előállítanunk, ami egyedi vagy kényelmesebben használható a többinél. Ha valódi értéket hozunk létre, biztosak lehetünk benne, hogy látogatókat és természetes linkeket is szerzünk általa.

Brand erősítés linkekkel

Kevés szó esik a horgonyszövegekről ami, legalább akkora változást jelent a link fejlesztés során, mint az értéktelek katalógus és egyéb oldalak leminősítése. A természetes linkek egyik legfőbb jellemzője a linkszöveg jellemző. A brand szignált a linkeknél nem szabad félvállról venni, mert a Pingvin igen érzékeny a kulcsszavas, egysíkú linkelési formákra, és valószínűleg ez a jövőben még erősödni is fog.

Hírnek van értéke

2016-ban is remek lehetőséggel kecsegtetnek a sajtóközlemények. Ha egyedi, képi anyagokkal ellátott kutatáson alapuló tartalmat állítunk elő, szinte biztosan sikerrel járunk. Általában a kisebb szakmai portálok együttműködőek, így a módszer jó eséllyel sikert eredményez. Viszont érdemes tudni, hogy a kiküldött tartalmat a legtöbb esetben módosítás nélkül közlik, így duplikációk keletkeznek. Az is előfordulhat egyes kisebb oldalak esetében, hogy a Google egyszerűen kiveszi az indexből a másolt tartalmat, így a linkünk sem éri el a célját.

Több egyszerű és biztos mód áll rendelkezésre, ha megfelelő minőségű linkeket szeretnénk szerezni. Az egyik módszer a vendégbejegyzések készítése; ilyen esetekben megfelelő minőségű tartalmat készítünk egy másik honlap számára, akik „hálából” hivatkoznak az oldalunkra. Viszont tudni kell, hogy a Google nem ajánlja az ilyenfajta megoldásokat; a keresőóriás szerint ez a technika egyértelműen a találati lista manipulációját szolgálja és csak ritkán teremt valódi értéket.

Nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy a Google az angol nyelvterületen ipari méretekben árusított vendégbejegyzések miatt váltott szigorúbb hangnemre. Sőt, több esetben arról olvashattunk, hogy a kulcsszavas linkelésen áll vagy bukik a módszer elfogadhatósága. Képezzük le mindezt a magyar nyelvterületre… Óvakodni kell a linkeket árusító blogoktól és magazinoktól, de a minőségi vendégbejegyzések előállítása kiváló lehetőséget biztosít, ha kellő odafigyeléssel végezzük.

Kerülendő link fejlesztési technikák 2016-ban

A linképítés szürke zónájába tartoznak az úgynevezett PR cikkes oldalak, illetve azok a prémium linképítés csomagok amik ilyen módszereket tartalmaznak. Tulajdonképpen kijelenthetjük, hogy ezek az oldalak váltották fel a hagyományos katalógusokat. A PR cikkes oldalak tulajdonképpen olyan katalógusok (blog oldalak), amelyek az elődeikhez viszonyítva hosszabb szöveges tartalommal publikálnak bejegyzéseket.

Nincs könnyű dolgunk, ha meg szeretnénk határozni, mit jelent a prémium ebben az esetben. Egyes webhelyek jelentős arányban tartalmaznak olyan bejegyzéseket, amelyekben nincs kifelé mutató link, más „prémium” ajánlatok közönséges katalógusok. Bevett gyakorlat, hogy az ilyen honlapokat újraregisztrált domain alatt hozzák létre, így a technikai mutatók (PageRank, Domain Authority, stb.) vonzóbb képet mutatnak a linkvásárlók felé, még ha azok egyéb jellemzők miatt értéktelenek is.

A Pingvin megjelenésének köszönhetően újra virágkorukat élik az úgynevezett linkhálózatok. A legegyszerűbb és legkönnyebben azonosítható technikáról van szó; a legtöbb esetben a keresőoptimalizáló cég a saját ügyfelei aloldalán hoz létre olyan tartalmat, ami elméletileg alkalmas lehet a helyezések javítására. A módszer természetesen fekete kalapos, a Google óvva int az ilyen jellegű ügyeskedésektől.

Nem ennyire egyértelmű viszont a fórum linkek használata. Azért is összetett a kérdés, mert egy fórum esetében megkülönböztethetünk szövegkörnyezetes-, aláírás és biográfia linket. Egyértelműen a szövegkörnyezetes link lehetne a leghasznosabb, de a legtöbb fórum motor automatikusan nofollow attribútummal látja el. Összességében ki kell jelenteni, hogy a fórum linkek sokkal inkább alkalmasak kapcsolatépítésre és a szakmai reputáció növelésére, mint linképítésre. Némi linkerő reményében nem érdemes teleszemetelnünk a világhálót; ha fórumozunk, tegyük azt értéket teremtve!

A lábléc linkek ideje is lejárt

A korábbi években megfigyelhettük, hogy a webmesterek haszontalan hivatkozásokkal pakolták tele a weboldalak láblécét. A Google végett vetett ennek a tendenciának, amikor lenullázta az ilyen hivatkozásokból eredő linkerőt. Természetesen mindez nem jelenti, hogy ne használhatnánk lábléc linkeket. Nagyon sok webdizájn cég helyezi el ilyen módon logóját a láblécben, de szöveges kulcsszavas hivatkozások is gyakran láthatók.

A felsorolás végén mindenképpen szót érdemelnek a klasszikus katalógusok. Elsősorban azért érdemes beszélni róluk, mert magyar nyelvterületen a mai napig elérhetők olyan szolgáltatások, amelyek katalógus linkek általi helyezés javulást ígérnek.

Felejtős linkkatalógusok

A katalógusok könnyen azonosíthatók a Google számára, így nem okozhat gondot a keresőrobotnak, hogy leértékelje az ilyen webhelyekről érkező hivatkozásokat. Még egyértelműbbé teszi a helyzetet, hogy a magyar webmesterek a linkmegtagadó eszköz használatával gyakorlatilag listát készítettek mindazokról a katalógusokról, amelyeket használtak az évek során. A fénykorban nagyjából 600 linkgyűjtemény várta az ajánlásokat, ma ez a szám sokkal-sokkal alacsonyabb.

Mikor érheti meg a katalógus linkekkel kísérletezni? El tudunk képzelni olyan esetet, amikor egyszerűen csak néhány linkre van szükség, a webhely pedig nem képvisel olyan értéket, hogy az esetleges büntetés fejfájást okozzon. Ilyen esetekben néhány katalógus link elméletileg előremozdíthatja a helyezéseket, noha mérvadó eredményre ilyen módon nem számíthatunk. Kísérleti webhelyek esetén néhány katalógus használata aligha okozhat problémát, noha keresőoptimalizálási célokat ilyen módon nem valósíthatunk meg.

Látható, hogy a linképítés lehetőségei rendkívül szélesek. Ha eredményt szeretnénk elérni, illetve el szeretnénk kerülni az esetleges büntetéseket, az esetben mindenképpen az értékteremtő megoldásokat kell előnyben részesíteni.

Pingvin már csak 2016-ban lesz

Legfrissebb hírek szerint az új Pingvin algoritmust már csak 2016-ban fogják lefuttatni, aminek a hatását kíváncsian várja a SEO szakma, de talán a link fejlesztéssel foglalkozók még jobban várják, hogy mely módszerek lesznek azok amik be fognak válni leginkább 2016-ban ha linképítésről van szó.

Share Button

Üdvözlöm! Evenich András vagyok, 2005 óta foglalkozok online marketinggel és keresőoptimalizálással. Leginkább KKV-nak segítek fellendíteni a keresőből jövő forgalmat illetve SEO ügynökségeknek is gyakran be dolgozok. A biztonságos és eredményes megoldások híve vagyok. Szeretné, hogy sikeresebb legyen online vállalkozása? Szívesen adok pár ingyenes tippet, hívjon akár most: +36-70-521-3033

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.