Minőségi linképítés legfontosabb jellemzői

minőségi linképítés mutatói
Rate this post

A linkek a Google értékelésében fontos tényező, de hogy mi számít minőségi linképítésnek erről kevesen tudnak a vállalkozók körében. A cégvezetők úgy gondolják az a linképítés lehet jó és minőségi ami előre juttatja a weboldalát a keresőben. Ez sajnos nem teljesen így van, főleg Magyarországon nem ahol a Google kissé megengedőbb, mint más európai országban vagy az USA-ban.

Mi lehet a gond ha nem törekszünk a minőségre?

Egyértelműen a következményekről nem beszélhetünk, mivel ahogy említettem a hazai szürke vagy fekete kalapos módszereket jobban elnézi a Google, mint máshol, de azért a Pingvin algoritmus amit már a SEO szakmának egy része nagyon vár, oda-oda csap azokra a weboldalaknak akik a minimális szabályokat sem tartják be. A büntetés okozta kár pedig azt is jelentheti, hogy az organikus vagyis a Google keresésekből jövő forgalom szinte 0-ra csökkenhet vagy drasztikusan csökkenhet.

Minőségi linképítés mutatói

Ha a weboldal ilyen módon kap linket akkor nem kell aggódnia a büntetésektől, sem most sem később. Ez az út nem könnyű, ezt egy percig sem mondom, de a sikerhez vezető út sosem lehet könnyű.

Legyen természetes és nem elég csak annak látszani

A bejövő linkünk legyen természetes, ezt két fő irányból vizsgálhatjuk meg. Az egyik, hogy milyen közegből származik a link vagyis egy magazin, portál oldaláról, egy terjedelmes cikkből vagy sem.
A másik jellemzője a link szöveg, ami leginkább a weboldalunk nevét jelenti és nem kulcsszavas linkeket.

Milyen tartalomból származik a link

A linkünket meghatározó relevancia, a link szöveget körül vevő szövegből tudja összekapcsolni a Google. Ha például egy horgász csalis webáruházat szeretnénk erősíteni, akkor a cikknek a horgászatról, vagy azzal kapcsolatos témáról kell, hogy szóljon és nem arról hogy milyen egészséges a dinye.

Tartalom minőségi mutatói

A relevancián túl egyéb fontos mutatók is fontosak ahhoz, hogy a linkünk erős legyen. Például legyen eléggé terjedelmes ahhoz, hogy megfelelő információt adjon át az olvasójának. Akár legyen benne más forrásokra mutató link is benne. Tartalmát tekintve legyen érdekes, vagy segítő, hasznos esetleg szórakoztató. Tartalom megjelenésében, könnyen olvasható vagyis jól szerkesztett, több rövidebb bekezdéssel rendelkezzen. És tartalmazzon vizuális elemeket, képeket esetleg videót,infógrafikát stb.

Page Rank helyetti mérő számokban legyen minél erősebb

Egy webldal link erősségét Page Rankban mértük oly sokáig, ennek már vége mert a Google megszüntette ennek az értéknek a közlését. Így most már olyan link mértékegységeket kell néznünk, mint Domain Authority, Trust Flow. A minőségi linketadó weboldal ahonnét a linket kapjuk ezen értékei legyenek minél magasabb. Az alsó határ DA 25 legyen, amihez jó ha párosul a Trust Flow 15-s értéke. DA30 feletti erősség már az átlagostól erősebbnek mondható.

De az sem mindegy ez a DA érték milyen weboldalakból tevődik össze, mert a katalógus és blog hálózatos oldalak értékei nem éppen lehetnek kedvezőek a számunkra.

Nem mindegy, hogy hogyan kapunk linket

Egy természetes link ami a minőségi linképítés eredménye szinte csak úgy jön és nem is tudunk róla. Ez így elég misztikus de valóban így van. Egy példa erre az a cikkünk amit írtunk a zene.hu -nak és ez a cikk a Piano Guys virus marketingjéről szól. Néhány hónappal később saját link profilunkat szemlézve találtunk egy olyan linket a Majestics link elemzőben, amiről fogalmunk sem volt. A cikkünket egy cég aki virus videókkal foglalkozik be linkelte.

Ebből is látszik ha eléggé érdekes a tartalmunk képes linket kapni a tudtunk nélkül. Ez a link kiérdemlés és ez a linképítés csúcsa.

Piano Guys virusmarketing, mellyel meghódították a világot

Link szöveg – horgonyszövegekről

Ez az a pont amit még kis hazánkban is képes volt az első és az utána következő Pingvin algoritmus kellő módon ellenőrizni és jutalmazni. A minőségi linképítés ez irányú jellemzője a változatosság és a Brand alapú link szövegek hangsúlyozása. Vagyis a link amire kattintani fog az olvasó a weboldalunk nevét tartalmazza. Hogy az olvasók és a Google is minél szélesebb körben megismerhesse a cégünk weboldalát. És nem a kulcsszavas link szövegek azok amiket szeretnének látni,mivel azok egyáltalán nem a természetesség jegyében készülnek, rakják oda. A kereső algoritmusa van olyan kifinomult, hogy ezt felmérje, hogy a Brand és az őt körülvevő tartalom miről is szól.

Ne csak Dofollow linkben gondolkozzunk

A dofollow link amit azt tudjuk a teljes link erőt képes át adni, de a linképítés nem csak a linkerő átadásáról kell, hogy szóljon ha nem ismertséget, kapcsolatot is kell, hogy építsen. Így hát a minőségi linképítésbe az is bele játszik, hogy olyan linkeket is kapjunk ami nem ad át link erőt, ez nofollow linkekkel tudjuk elérni például egy Youtube videó leírásában lévő linkkel vagy egy hasznos blog vagy fórum bejegyzésben elhelyezett link segítségével.

Mit tegyünk, hogy linket kapjunk?

A manipulatív linképítés és a minőségi linképítés között ez a legnagyobb különbség vagyis, hogy milyen módszert használunk a célunk eléréséhez.

A javasolt módszerek:

  • Webhelyünkön hozzunk létre minőségi tartalmat amik kellően érdekesek, hasznosak.
  • Tartalmainkat osszuk meg a közösségi csatornákon
  • Hozzunk létre más webhelyekre is tartalmat például Youtube videót, infógrafikát
  • Legyünk aktívak a marketingben on és offline is
  • Gyűjtsünk kapcsolatokat a médiával és a célpiacunk szereplőivel
  • Építsünk és ápoljunk jó kapcsolatot a látogatóinkat

Igen és ezt már nevezhetjük prémium szintű linképítésnek is, ellenben más módszerekkel amikről már írtunk itt.

Miért nem válasszák sokan a minőségi linképítést?

Több tényező az amiért oly sokan inkább a könnyebb utat válasszák a minőségi linképítés helyett.

  • Nem elég gyors
  • Kiszámíthatatlan
  • Nem eléggé célzott
  • Túl drága
  • A linkek nekem csak a Google miatt kellenek

A minőségi linképítésnek egyéb produktuma is van

Amennyibe a minőségi linképítést választjuk, akkor meg fogjuk tapasztalni, hogy egyéb jótékony hatást is kapunk hozzá nem csak erős, megbízható link kapcsolatokat.

  • Értékes tartalmaink lesznek a weboldalon és így sok-sok látogatóval leszünk gazdagabbak
  • Nagyobb ismertségünk lesz a szakmán és célpiacon belül
  • Akár még a TV-ben vagy rádióban is szerepelhetünk
  • Ingyen fogunk kapni látogatók, akár évek múltán is
  • Megrendeléseket, vásárlókat kapunk
  • Akár a Google news-ba is felkerülhetünk
  • Hír gyűjtő oldalakról kapunk rendszeres olvasókat
  • Felkereséseket kapunk előadások megtartására
  • Szakértőként fognak ránk tekinteni

Összefoglalás

Ki-ki döntse el,melyik út az amelyik számára fontos. A gyors és órákig vagy hónapokig tartó fél siker vagy egy hosszútávon is megbízható módszer alkalmazása ami nem hoz gyors eredményeket de annál több lesz a termése ahogy az idő halad. A minőségi linképítés egy türelem játék ami mellőzi a monotóniát és bele csempészhetjük a kreativitásunkat, személyiségünket.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük