/* Error on https://www.kulcsszo.hu/wp-content/plugins/_%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20%20Ultimate_VC_Addons/assets/min-css/ultimate.min.css?ver=3.11.0 : Something went wrong: cURL error 52: Empty reply from server */

Pr cikk beküldés a választás nem egyszerű

PR cikk beküldés
Rate this post

Az új Google Pingvin időszakát éljük 2016 szeptember 23 óta, ami eléggé aktuálissá teszi a pr cikk beküldés téma kifejtését. Amivel szeretnénk foglalkozni, hogy melyek azok a lehetőségek egy jól elkészített PR cikk esetében, hogy hol is jelenjen meg és mik a lehetőségek Magyarország tekintetében.

Milyen a jó PR cikk?

Nem szabad el menni az mellet ha már PR-n törjük a fejünket, hogy mi az ami jó nekünk és most itt nem csak a keresőoptimalizálás szempontjából hanem, mint vállalkozás mi az ami öregbíti a hírnevünket stb. Ami fontos, hogy a cikkünkkel ne akarjunk eladni vagyis ne legyen reklámozó jellegű, mivel ezt a kutya de még a látogatók sem fogják végig olvasni és az ilyen típusú cikkekért az adott szerkesztőség is jóval magasabb díjat kérhet el, mint…, de erről majd később egy kicsivel.

Amire törekedjünk a cikkünk írásakor, hogy még az elején döntsük el, hogy szórakoztatni, tanítani vagy egyszerűen egy fontos és új hírrel kapcsolatos témakörrel szeretnénk foglalkozni írásunkban.
Ha meg van mit szeretnénk, akkor nincsen más hátra, mint hogy elkészítsük a tartalmunkat ami, akkor lesz hiteles ha nem csak a saját weboldalunk linkjét ha nem olyan forrás oldalakét is elhelyezzük amik segítségünkre van az elkészítésben.

Az ötletes címválasztásra is szánjunk megfelelő időt és energiát, szintúgy a képek vagy más vizuális tartalom megalkotására.

Melyek a PR cikk beküldési lehetőségek

Első és legegyszerűbb módja az lenne, ha a Google kereső szolgáltatását vesszük igénybe. De ezt nem igazán ajánlom, mert ha megnézni a találati oldalt a pr cikk beküldés kifejezésre csupa olyan weboldal található meg 1-20 helyezett között akik ugyan foglalkoznak cikkek elhelyezésével de maga a honlap nem az amire egy komolyan és felelősségteljesen gondolkodó vállalkozónak szüksége lehet. Miért mondjuk ezt? Szinte kivétel nélkül olyan honlapokkal találkozhatunk akik, hosszabb de inkább rövidebb cikkecskéket jelenítenek meg amolyan modern linkkatalógus vagy nevezhetnénk pr cikkes módon.

A csalók a Google számára, hogy ezek a weboldalak egy működő vállalkozás altémája amit többnyire a láblécből érhető el. Így a link erővel nem lehet a baj, de vajon miért lehet ez jó egy linket kapó vállalkozását számára? Erre valószínűleg a Google algoritmusai fogják megadni a választ a nem is olyan távoli jövőben.

Milyen egyéb módszer jöhet szóba?

A legkézenfekvőbb az ha mi magunk keresünk fel releváns vagy az adott témával foglalkozó, hír vagy magazin oldalakat és ott küldjük be a PR cikkünket. Ehhez szükségünk van egy nagyobb előkészítésre, szerkesztőségi lista gyűjtésre, weboldalak átnézésére stb. Ami rossz hír és nem szeretnénk el venni senki kedvét sem ettől, de sok helyen irreálisan nagy összeget szeretnénk a cikkünk elhelyezésért kérni, ami egyáltalán nincsen arányban azzal ami számunkra ebből meg fog térülni.

Arról már nem is beszélve, hogy a 80-250ezer forint közötti összeg egy cikk megjelenésért jóval felette van a KKV-nak a marketing büdzséjétől.

Ezt az összeget már érdemesebb a Facebook-on el használni, például lead gyűjtő kampányokra.

Egy harmadik út

Ez az amit sokan prémium linképítés néven ismerhetnek. Sajnos ezt a jelzőt is sikerült lejáratni oly módon, hogy nem tükrözi a valóságot. Itt PR anyag beküldésről nincsen szó, mert az adott cég írja és helyezi el azokat. Hogy ez jó vagy sem erről már egy velősebb cikkünkben szóltunk.

Google sem szereti

A PR cikk beküldése a Google irányelveit is sérti, mivel itt arról van szó, hogy valamilyen ellenszolgáltatás fejében fog megjelenni az adott cikk és a benne megjelenő link. Erre javasolja a nofollow link használatát mellyel csak jelezzük a linknek, hogy linkerőt ne adjon át a cikket megjelenítendő helyről.

Mit tegyünk ha van egy PR cikkünk?

Próbáljuk meg azt elérni, hogy az adott tartalomszolgáltató a minőségi tartalmunkat elhelyezze. Ehhez kitartó és sok munkára lesz szükségünk amivel értékes szerkesztőségi kapcsolatot is ki fogunk tudni építeni. Ha erre nincsen időnk és energiánk akkor ajánlatos olyan céget megbízni ezzel aki számunkra nem csak időt és pénzt spórol meg de hatékonyan tudja a cégünk PR és legfőképp Brand erősítésünket segíteni.

És ne feledkezzünk meg a közösségi médiáról sem mert, ha itt a köztudatban sikerül bekerülni, akkor sokkal könnyebb dolgunk lesz az online újságíróknál eladni magunkat.

A cikkünkben direkt nem neveztünk meg weboldalakat, hogy azokat semmilyen előny vagy hátrány ne érhessen a pr cikk beküldés, mint lehetőséggel kapcsolatban.

Share Button
Címkék: Pr cikk,

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük