Megújul a Google keresési javaslata mobilon?!

Rate this post

A Google napról napra fejleszti keresőjét, még ha ez a nagy közönség számára annyira nem is feltűnő. Néha csak egy apró logó változáson megy át, amit csupán néhány szemfüles grafikus vesz észre, máskor interaktív játékkal kedveskedik Google Doodle formájában. A kereső hátterében futó algoritmus azonban sok webmester életét keserítette már meg és az állandó tesztek, amiket a Google időről időre közzé tesz, a rangsorolás módosulásával kész káoszt képes okozni a tanácstalan szakemberek között.

A Google háza tájáról azonban most megint egy új hír szivárgott ki, pont így Halloween-re időzítve. Most nem arra a szellemes, aranyos kis animációs mesére gondolunk, ami sok tanulságot hordoz a gyerekek számára és pont a halottak napjára időzítették megjelenését – pedig ez is egy fantasztikus epizódja a Google egyedi logóinak. Most a legújabb, kiszivárgott keresési eredmények mobilos verziójára gondolunk. A Twitteren ugyanis szárnyra kapott egy képernyőkép, amit egy igen híres kereső optimalizáló szakember Paul Shapiro tett közzé.

Ha a „fűrész”-re keresünk, milyen találatokat várunk a Google-től?

A közzétett képernyőképről még nem született hivatalos Google bejelentés így ebben az esetben is csak találgatni lehet, hogy mi a konkrét elképzelése a keresőóriásnak és hogy vajon csak egy tesztelés pillanatképét sikerült-e megörökítenie a szakembernek vagy a régiójában már élesben is működik ez az újítás, amin vélhetően hosszú ideje már dolgoztak a Google munkatársai. A képernyőképen ugyanis, a horror fanatikus SEO szaki a „Fűrész”-re keresett rá és a találati listáján meglepő eredményt kapott.

új találati oldal a Google mobil találati listában

új találati oldal a Google mobil találati listában

A „Did you mean”, azaz a „Keresési javaslat” mellett, most nem a szokásos kék betűs, aláhúzott szöveg jelent meg, mint amikor elgépelünk egy keresési kulcsszót, hanem kis dobozban, képecskével együtt megjelent a Fűrész című film adatlapja. Valószínűleg itt lehet specifikálni majd, hogy egy-egy keresésnél mire is gondolunk pontosan.

Azaz, ha valaki a fenti példánál maradva otthonra szeretne vágó szerszámot vásárolni és olyan találatokra van szüksége, azt nem fogja érdekelni a nagysikerű mozifilm beszámolója, vetítési ideje és szereposztása sem. Ez a funkció egy leendő kereső specifikálást vetít elő, amit szépen, grafikusan jelenít majd meg a kereső.

Sokszor csak találgatni lehet, hogy mit csinál a Google

Nem most tanácstalan először a webmester társadalom. Nemrégiben például nagy felbolydulást okozott a netes fórumokon, hogy egyes oldalak egyik pillanatról a másikra akár több oldalnyi helyezéssel is hátrébb kerültek. A rövid idő alatt végbemenő helyezés zuhanásra sem volt semmilyen hivatalos közlemény, amit a Google adott volna ki. A keresőoptimalizáló szakemberek értetlenül álltak a történtek előtt, hiszen semmilyen stratégiai változtatást nem eszközöltek a keresőoptimalizálásaik során.

A drasztikus helyezés ingadozások miatt sokan már egy új kereső algoritmusról beszéltek, mások „csak” valamiféle tesztet emlegettem, egyesek pedig egyfajta tesztet látnak a dolog mögött. Mindenesetre nem mindenki járt rosszul az eredmények frissítésével, hiszen ezáltal más oldalak előre kerültek. Viszont sem az előre sorolt oldalak tulajdonosai, sem a lemorzsolódott eredményekkel rendelkező webmesterek nem tudtak semmi biztosat arról, hogy mi történik. Valószínűleg mind ebben az esetben, mind a mobilos keresési eredmények pontosításának esetében az idő fogja megválaszolni a sokak által már hivatalosan is feltett kérdéseket.

Mentés

Share Button
Címkék: mobil seo,

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.