Mikro momentumok – ezért fontos mobil SEO

Mikro momentumok
3.7/5 - (15 votes)

A Google legújabb adatait elemezve szembetűnik egy tény: a felhasználók ma már többet neteznek mobilról, mint asztali számítógépről! Ez azonban változásokat is jelent a weblapok használatában, így jön képbe a mikro momentumok is ami a 2016-s éve egyik legfontosabb kifejezése lesz ha a mobil SEO-ra gondolunk!

Vásárlás és tájékozódás

Az átlag felhasználó kevesebb időt szán arra, hogy mobilon nézzen utána a dolgoknak. Kevesebb időt tölt vásárlással, többet szórakozással.
Az okos telefon használat előnyei a felhasználó szempontjából:

  • többnyire kéznél van,
  • gyorsan és hamar le lehet rajta bonyolítani bármilyen vásárlást,
  • gyorsan foglalhatunk rajta
  • gyorsabb az információkeresés.

Mivel azonban „kényelmetlenebb” a rajta való netezés – kisebb a felület és sokszor húzogatni kell a nagyításhoz, kicsinyítéshez – így, ha a látogatók:
nem kapják meg azonnal az információt, amit keresnek,

  • hamar feladják és áttérnek egy olyan weboldalra, ahol központi helyen,
  • könnyedén megtalálható az általuk keresett adat.

Nemrég, a III. Magyar Marketingfesztiválon ahol Sipos Zoltán, a Kreatív kontroll vezetője is erről beszélt, a látogatók azonnal a saját telefonjaikhoz nyúltak és ellenőrizték weboldalaikat – lehet, hogy most Ön is ezen gondolkodik? Jól teszi!

Mikro momentumok és a mobil SEO kapcsolata

Mi is az a mikro-momentum?

Online vásárlás információ keresés mobilon

Online vásárlás – információ keresés mobilon

Szótári meghatározás szerint, mikro pillanat, esetleg tized másodperc. Az időintervallum azon része, amikor valaki gyorsan szeretne utánanézni, megtudni valamit, esetleg lebonyolítani egy vásárlást.

Például éhesek vagyunk, pizzát szeretnénk rendelni, beírjuk a keresőbe, hogy „pizza XX. kerület” és rákattintunk a találatra. Ha rögtön a főoldal fogad minket, a türelmetlenebb felhasználók akár el is hagyhatják az oldalt és keresnek egy olyat, ahol nem a szokásos „cégünk 15 éve van a piacon, a mi pizzáink a legfinomabbak, legízletesebbek” szöveg fogadja őket, hanem azonnal a kínálatnál, sőt akár a hirdetésben ígért pizza termékoldalánál horgonyozhatnak le és már rendelhetnek is.

Milyen helyzetekben fordulhat ez elő?

Alapvetően 4 olyan helyzet van, amikor a felhasználók gyorsan szeretnék letudni az online cselekvést és nem kívánnak alaposabban elmerülni az információkutatásban.

Nem szakdolgozatot ír, hanem csak keres valamit, amiről még előtte nem hallott, vagy rendelne például egy új kabátot, esetleg leugrana a hétvégén valahová a barátaival a közelbe és keres egy jó helyet, ami nincs messze a vízparttól, van a környéken paleolit étterem és egyéb, az igényeinek megfelelő paraméter.

Az első a „tudni akarom” mikro momentuma.

Tegyük fel középiskolás látogatónk eléggé hadilábon áll a beadandók megírásával, tudni akarja mikor született Petőfi Sándor, híres magyar költőnk. Beírja a keresőbe, hogy „Petőfi születési dátum” erre megjelenik neki, hogy 1823, január 1. Diákunk nagyon elégedett, az információ gyors, és talán még pontos is, mert mintha az irodalom tankönyvben is ez állt volna, valahol ott a 128. oldalon.
Ide tartozik például minden nyitvatartási idő, legyen az mozi, bevásárlóközpont, színház, disco, állatkert, játszóház, benzinkút, állatorvosi rendelő, bármi.

A második a „tudni akarom, hogyan lehet csinálni” mikor momentuma.

Tudni akarom, hogyan lehet bankszámlát nyitni, hogyan lehet eljutni a leggyorsabban, legkevesebb átszállás nélkül A pontból B pontba. Vagy hogyan lehet raklapbútort összerakni házilag, 5 perc alatt mikrós sütit sütni, hajat vasalni otthon, feltelepíteni egy programot, esetleg kódot egy játékhoz vagy megnyerni egy bonyolult pályát egy X-BOX játékban. Minden DIY (do it yourself=csináld magad) útmutatás és recept ide tartozik.

A harmadik a „vásárolni akarok” mikro momentuma.

Ez az egyik olyan mikro momentum, amikor a legfontosabb, hogy megnyerjük az oldalunk látogatójának bizalmát, időt spóroljunk neki és minket válasszon, ne a konkurenciától szerezze be ugyanazt a terméket, amit nálunk is megkap, esetleg olcsóbban, jobb minőségben, több ajándékkal, extra szolgáltatással. Ha azonban nem vagyunk elég relevánsak információ nyújtás szempontjából az egyszeri látogató szemében, – aki először jár honlapunkon és még soha nem vásárolt ezelőtt tőlünk semmit se,- akkor könnyen felhagy azzal, hogy megtalálja a keresett információt, amit mi nem helyeztünk jól látható, könnyen elérhető helyre és így átmegy a konkurencia honlapjára, mi pedig elveszettünk egy lehetséges megrendelőt. Pusztán azért, mert nem jól helyeztük el a szükséges paramétereket, ami a vásárlónk számára alapvető fontosságú lett volna ahhoz, hogy minket válasszon.

Az emberek a „vásárolni akarok” mikor momentumában rendelhetnek étel házhozszállítást, vehetnek egy új futócipőt, parfümöt, bármilyen kozmetikumot, terméket. Nagyon fontos, hogy telefonon való megjelenés során a keresési kulcsszavak találatára ne a főoldalunk legyen az első oldal, – amiből a felhasználó átkattint a keresési találatokból a honlapunkra,- hanem a megrendelői oldal, néhány hasznos, velős információval, amit mindenképpen tudnia kell a termékünkről, szolgáltatásunkról, ami már elég meggyőző és ösztökélő egy egyszerűbb vásárláshoz, megrendeléshez.

A negyedik a „menni akarok valahová” mikro momentuma

Itt is nagyon fontos, akár a vásárlásnál, hogy a lehető legrelevánsabb információkat helyezzük a legszembetűnőbb helyekre a találatok során. Hiszen ha kinézte magának a felhasználó a helyet ahová el akar menni, akkor ott előbb-utóbb vásárlás lesz. Összefut az utcán egy régi, kedves ismerősével, meg akarja hívni egy kávéra, de egyikük sem tud olyan helyet a környéken, ahová beülhetnének, mert van, mondjuk vaníliás latte. Erre előveszi a telefonját, beírja a keresőprogramba a megfelelő szavakat és kijön a kávézó elérhetősége, megközelíthetősége. Ez teljesen rendben van akkor, ha az illetőnek nem fontos a vaníliás latte, hanem csak egy sima kávét akar inni tejjel és két cukorral. Ha azonban fontos a vaníliás latte vagy bármely más kávékülönlegesség, akkor jó, ha a találati megjelenítés a „kínálatunk” oldalra vezet, felül egy címsorban pedig helyezzük el kávéházunk elérhetőségeit.

Mit tegyünk, hogy a mikro momentumokban is mellettünk döntsenek a felhasználók, akik rákerestek az oldalunkra és ne veszítsük el őket?

Egész egyszerűen spóroljunk nekik időt!

Aki időt ad, életet ad!

A gyors kiszolgálásért mindig hálásak az emberek, még ha ez nem is tudatosul bennük. Ugyanis az időm értékesebb, mint a pénzem, bár ezt sokan nem tudják még. De amíg az információt kutatom a mobilomon, addig nem dolgozom, nem keresek pénzt, és lehet, hogy a családommal vagyok, de elveszem tőlük a minőségi időt, amit velük tölthetnék, mert nem rakták jól látható helyre azt, amit keresek. Releváns információk, gyorsan! Ennyit akarunk felhasználóként!

Három dolgot kell feltétlenül betartanunk ahhoz, hogy megnyerjük a látogatókat

1. Légy jelen!
Legyél fent az interneten, legyél ott a keresési találatokban. Állítsd be a SEO paramétereket a megfelelő kulcsszavakkal. Teljesen más oldalt kell tervezni a kijelzős készülékekre, mint asztali számítógépre.

Az emberek jó része nem márkára keres, hanem csak egy megoldást a problémájára. Amikor szállást foglal valaki a Balatonon, nem hotel névre keres, hanem egy helyet, ami jól megközelíthető autóval, négycsillagos és van a közelben élménypark, csúszdával a gyerekeknek. Tehát ne a hotel megalapításának a története fogadja a látogatót, mert nem biztos, hogy az érdekli. Sokkal inkább a vásárló személyére szabott akciók, csomagárak és a releváns szolgáltatások, amiket a hotel nyújtani tud. (Gyerekesnek csúszdapark, szerelmesnek privát jakuzzy, üzletembernek free wifi)

Dönteni kettőből a legjobb. – Ez sales alapszabály

Mobilon való böngészés során azok az információk kellenek, hogy előtérben legyenek, melyek feltétlenül szükségesek a döntéshez. Hotelnál emlékezni fognak a látogatóink a szálloda nevére, miután megszálltak és eltöltöttek ott néhány kellemes napot, de egy receptnél nem. A legtöbben csak arra emlékeznek, hogy az a kekszes süti vagy marha pörkölt milyen finom volt, de már nem tudják, hogy melyik honlapról lesték el. Csak a finom, bevált tippekre emlékeznek. Ezért fontos, hogy jelen legyünk a tartalommal és ne a 25 éves szakmai múltunkkal meg Olaszországban szerzett chef tapasztalatainkkal traktáljuk a mobilis felhasználót.

Ezek is legyenek ott, de ne az előtérben. Ott mindig a döntéshez elengedhetetlenül szükséges információk legyenek, melyek ahhoz szükségesek, hogy a látogató a mi brandünket válassza.

2. Légy hasznos!
Gyors világot élünk, az emberek pillanatok alatt döntenek. Ha nem találják meg, amit keresnek egyszerűen tovább lépnek és kész. Lehet, hogy te elhelyezted az információt a honlapodon, amit keres a felhasználó, azonban nem biztos, hogy megtalálja egykönnyen, így ha kattintgatnia kell, egyszerűen áttér egy másik weboldalra és búcsút int a miénknek. Az információ mindig legyen előtérben.

Mi számít lényeges információnak?
Próbálj a vevőid fejével gondolkodni! Te milyen kulcsszavakat használnál, mit keresnél abban a termékben, szolgáltatásban, amit te tudsz nyújtani az embereknek? Helyezd ezt előtérbe! Például válóperes ügyvéd vagy, akkor helyezd előtérbe azokat az információkat, hogy mikor szükséges, milyen esetekben ügyvédhez fordulni, mikor elengedhetetlen. Szerepeljen az is ott, hogy mikor lehet elhagyni az ügyvéd igénybevételét.

Vagy magán orvos vagy és tegyük fel, hogy rád keresnek a hajhullással, mint tünettel. Írd le, hogy mikor kóros, meddig normális, egészséges a hajveszteség és mikor kell azonnal orvoshoz fordulni, hogy megtalálják a belső szervi elváltozásnak az okát.

3. Légy gyors!
A mobilra egyszerű dizájn kell, ugyanis az hamarabb betöltődik. Lehet, hogy első hallásra ez furcsán hangzik, azonban ha a leendő vevőnknek a leszállás előtt egy megállóval jut eszébe, hogy rendelne, akkor ezek a töredék másodpercek nagyon fontosak, hogy minél előbb betöltődjön az oldal és ott legyenek a konkrét tudnivalók a dologról, amit nyújtani tudunk a látogatónk számára. Ha túl sokat kell kattintania az információig, elhagyja az oldalunkat.

Ha web boltunk ruhákat árul és télikabátot szeretne venni valaki, akkor ne traktáljuk felesleges információkkal, ne delegáljunk neki többlet feladatokat. A keresési találatokból legyen elérhető a télikabát kínálatunk, tüntessük fel a méretet, színt, anyagösszetételt (pamut, szövet, stb), majd legyen ott a „megrendelem” gomb. Egy vevőnek ennyi elég a döntés megtételéhez és a rendeléshez, nem kellenek neki a bolt bemutatkozó szövegei, pláne nincs szüksége felesleges kattintásokra. Csak a lényeg, röviden, tömören, hiszen azért netezik mobilról, mert egyszerűen és gyorsan akarja elintézni a dolgát, nincs ideje az alapos kutatáshoz.

Ha a fenti tanácsokat betartjuk és odafigyelünk a vevőinkre, hogy a keresőoptimalizálási feltételeknek megfelelőek legyünk, (WEBCÍMED) illetve releváns információkkal szolgáljuk ki vásárlóinkat, nagy bajunk nem lehet. Gondolkodjunk a vásárlónk fejével, alkossuk meg, dolgozzuk ki részletesen a buyer personánkat (a vásárlói személyiséget) és nyújtsuk a neki legmegfelelőbb szolgáltatást.

Lehet, hogy a mikro-momentumok könnyen elillannak, de nem lehetetlen elkapni őket!

Ha Önnek már van tapasztalata, volt aki már ilyen módon vásárolt vagy igényebe vette szolgáltatását, kérem ossza meg velünk, Köszönjük.

Share Button

Nincsenek hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.